FLIPPED CLASSROOM AS A LEARNING TECHNOLOGY IN ESP TEACHING

Ескіз недоступний
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова
Анотація
In current studies, dedicated to the issues of didactics within effective arrangement of ESP classes for students majoring in various specialisms, the student-centered approach tends to dominate with the flipped classroom (also known as “inverted classroom” or “flipped learning/flipped teaching”) as one of the most meaningful and important concepts to focus on. The greater majority of scholars commonly view the flipped classroom as a specific instructional model in which students consider the learning materials before class via instructorprovided video lectures or other pre-class learning content outside the classroom, whereas in-class time is used for student-centered active learning, namely problem solving, collaborative work, laboratory experiments, etc.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
НОВІ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ У СВІТЛІ ІННОВАЦІЙНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ: Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції 30 – 31жовтня 2017 року/ Укл. С.М.Іваненко, О.В.Холоденко, К.М.Павицька, О.Г.Смольнікова – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2017 - 515 с.