ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ СУБ’ЄКТАМИ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ
Ескіз недоступний
Дата
2020
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Західноукраїнський національний університет
Анотація
Доведено, що криза є похідною від циклічної характеристики
резервів економіки, яка з одного боку зумовлює реальну загрозу банкрутства
для суб’єктів міжнародного бізнесу у період спаду виробництва, а з іншого – є
об’єктивною передумовою їх подальшого зростання та розвитку. Сформовано
періоди розвитку кризи суб’єктів міжнародного бізнесу та відповідно
виокремлено управлінську, фінансову та економіко-правову кризу. В статті
запропоновано під кризою суб’єктів міжнародного бізнесу розуміти
сукупність ситуацій, які викликані екзо- і ендогенними чинниками, що
порушує рівновагу суб’єкту міжнародного бізнесу, і з часом може призводити
до зміни організаційного, економічного і виробничого механізму його
функціонування.
Авторами в статті побудовано механізм антикризового управління суб’єктами
міжнародного бізнесу, що є сукупністю елементів, технологій та
інструментарію, які забезпечують передбачення небезпеки кризи, аналіз
симптомів, а також дозволяють визначити заходи для зниження негативних
наслідків кризи для суб’єктів міжнародного бізнесу і використання факторів
для їх подальшого розвитку. Складові елементи механізму антикризового
управління суб’єктами міжнародного бізнесу згруповано у шість блоків:
діагностика кризового стану; вибір та обґрунтування факторів впливу для
визначення ознак кризи; визначення фази (стадії) життєвого циклу суб’єкту
міжнародного бізнесу; визначення виду антикризового управління; вибір та
обґрунтування показників для діагностики кризового стану; реалізація
антикризового управління.
Запропонований механізм дозволяє вивести суб’єктів міжнародного бізнесу з
кризових ситуацій та забезпечити стабілізацію їх фінансового стану.
Опис
Ключові слова
криза, суб'єкт міжнародного бізнесу, механізм, антикризове управління, діагностика, ситуаційний підхід, методи, принципи, функції