Перегляд за Автор "Неприцька, Т. І."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДІЯЛЬНІСТЬ ПОЛЬСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІСЛЯ НАБУТТЯ ПОЛЬЩЕЮ ПОВНОПРАВНОГО ЧЛЕНСТВА У ЄС(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021-10-07) Окуньовська, Ю. В.; Неприцька, Т. І.The article generalizes the periods of formation of NGOs, including the modern period. It analyses the activity of NGOs during the period of full membership if Poland in the European Union on the basis of cooperation with the government as well as of the number of organizations, fields of their activity. The article determines the main types of classification, actualizes the typology by fields of activity taking into consideration the Euro-integrational vector of Poland. Attention is focused on the territorial and quantitative components of NGO functioning. The article determines the main pro-European organizations, which operated in the context European integration of Poland and facilitated the formation of civil society in Poland and the popularization of European ideas through the attraction of international financing. The study defined the peculiarities of NGO functioning during the period European integration, that were represented by the cooperation of NGOs with the governmental and the business, which was reflected in the development of awareness raising programs, creation of the strategy and the program for implementation of a policy aimed at civil society development. The authors conclude that after Poland gained full membership in the European Union in 2004, the cooperation with European funds strengthened and, according to the adopted Programs of the European Union for 2007-2013 and 2014-2020, was aimed at the implementation of not only European, but also social projects. It has been determined that during the period of Poland’s full membership in the European Union, NGOs continue to develop within the European vector. At the current stage of development of Polish NGOs, they do not only perform the function of grant receiver from the EU funds, but also provide support in the issues related to European integration.
- ДокументОцінка результатів президентських виборів в Україні 2019 року міжнародними спостержними місіями.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019-07-11) Неприцька, Т. І.
- ДокументПОЛІТИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ ВЛАДНОЇ ЕЛІТИ(Вінниця: ВНТУ, 2018) Корнієнко, В. О.; Неприцька, Т. І.В монографії розглянуто феномен політичної відповідальності владної еліти (вищих органів держави, органів виконавчої влади, політичних партій України). Розширено теоретичні засади історико-політологічного дослідження політичної відповідальності, здійснено комплексний аналіз виникнення та розвитку цього інституту у світовій і вітчизняній політичній науці. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що дослідження формує цілісне уявлення про сутність, ознаки, види, призначення та механізм політичної відповідальності української владної еліти.
- ДокументПоширення поглядів дисидентів в умовах цензури(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2018) Неприцька, Т. І.Обмеження свободи слова та свободи друку є однією з характерних особливостей авторитарних та тоталітарних країн. Не обрана демократичним шляхом влада змушена тримати населення у покорі і обмежувати вільне поширення інформації, а особливо–розповсюдження думок, що не співпадають із позицією правлячої еліти та підривають її панування у суспільстві
- ДокументРецентралізація в Угорщині: наслідок становлення авторитарного режиму чи економічно обґрунтований крок?(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2018) Неприцька, Т. І.; Неприцький, О. А.; Києнко-Романюк, Є. С.В статті аналізуються причини та передумови процесу рецентралізації в Угорщині, котрий відбувається з 2010 року. Висвітлено законодавчий, економічний та політичний аспекти функціонування децентралізованої Угорщини. Було вказано, що в Угорщині спостерігалась дуже сильна фрагментація управління, що перешкоджало ефективному наданню адміністративних послуг на місцях. Окрім того, мала місце невідповідність між широкою автономією закріпленою на законодавчому рівні, недостатністю фінансових ресурсів на реалізацію усіх наданих повноважень та відносно сильною політичною залежністю від провідних національних партій. Було продемонстровано наслідки такої політики, котрі фактично призвели до неспроможності великої кількості громад Угорщини через їх економічну та технічну неспроможність. Через це неспроможні громади були змушені брати кредити для реалізації покладених на них повноважень та надання адміністративних послуг. Ситуація особливо загострилася після кризи 2008 року, коли більшість громад не могли виплачувати кредити, адже в основному вони були в іноземній валюті. Авторами також проаналізовано позитивні (підвищення рівня спроможності, «ранжування» громад в залежності від їх розміру, передача надання ряду послуг на вищий, більш економічно доцільний, рівень) та негативні (загроза порушення прав населення та встановлення авторитарного режиму) сторони рецентралізації. Було також проведено аналогії з процесом децентралізації влади в Україні та вказано на досить професійний підхід до проведення даної реформи, а саме залучення міжнародних донорів та проектів міжнародної технічної допомоги з метою отримання в тому числі і консультаційної підтримки, що дозволило врахувати принаймні частину помилок децентралізації в Угорщині.
- ДокументРОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДОСЯГНЕННЯ ГЕНДЕРНОГО ПАРИТЕТУ В ПОЛІТИЦІ В КОНТЕКСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2020) Неприцька, Т. І.; Неприцький, О. А.Процес децентралізації є багатогранним та складним. Передача владних повноважень вимагає від громад вищого рівня продуктивності та результативності їх діяльності. Разом із запровадженням децентралізації, зростає роль органів місцевого самоврядування, адже саме вони стають первинною та чи не найголовнішою ланкою, котра відповідає за добробут та спроможність своєї громади. Проекти та програми міжнародної технічної допомоги відіграють важливу роль у впровадженні реформи, надаючи консультаційну, експертну, організаційну та фінансову допомогу. Окрім того, вони приділяють особливу увагу гендерному питанню, вважаючи, що дане питання є одним із визначальних для забезпечення сталого розвитку держави. Метою даної статті є проаналізувати яким чином процеси децентралізації вплинули на динаміку розвитку гендерного питання, особливо в контексті можливостей для політичної участі жінок в житті суспільства загалом та їх громади зокрема. Закон про місцеві вибори 2015 року був першим законом України, де визначалася «гендерна квота», а саме не менше 30 відсотків представників однієї статі у партійному списку. Проте не ставилися вимоги щодо місця у списку та не передбачалося санкцій за недотримання даної квоти. Виборчий кодекс, що набрав чинності в Україні з 1 січня 2020 року, теж передбачає гендерну квоту у 30 відсотків, окрім того, для списків кандидатів у багатомандатних виборчих округах для адміністративно-територіальних одиниць з числом виборців понад 90 000, законодавець передбачив не менше 2 представників однієї статі у кожній п’ятірці списку. На відміну від Закону 2015 року в новому Виборчому кодексі гендерні вимоги включено до порядку висування кандидатів. А порушення порядку висування тягне за собою відмову у реєстрації. Таким чином, вперше з’явилася можливість застосування санкцій за порушення гендерного паритету у виборчих списках партій. Процеси децентралізації значно розширили повноваження та можливості органів місцевого самоврядування. Це, в свою чергу, стимулювало включення більшої кількості жінок в політичні процеси та процеси прийняття рішень в громаді. Процеси децентралізації позитивно впливають на залученість громад загалом та активних жінок зокрема до процесу прийняття рішень, стимулюють просування гендерної рівності «знизу» тим самим формуючи відповідне соціокультурне бачення та ціннісні орієнтації в суспільстві.
- ДокументХАКЕРСТВО ЯК ВПЛИВОВИЙ КОРЕКТОР СУЧАСНИХ ПОЛІТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ(Одеса: Національний університет «Одеська юридична академія» S.P.A.C.E. / Society, Politics, Administration in Central Europe, 2017) Денисюк, С. Г.; Неприцька, Т. І.; Денисюк, А. В.