Логотип репозиторію
  • English
  • Polski
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Polski
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Vadym Pshenychnyi"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Ескіз недоступний
    Документ
    IDIOMS IN BUSINESS COMMUNICATION AND THEIR TRANSLATION FROM ENGLISH INTO UKRAINIAN
    (Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021-03-25) Nataliia Ishchuk; Vadym Pshenychnyi
    Nowadays, many idioms are used in business discourse. Without knowing idiomatic expressions, one may find it difficult to follow a conversation of any kind, especially when it comes to making deals. For businesses of different sizes, cultural diversity can be a big factor for the company‘s productivity and performance especially if employees are not able to communicate properly with each other. According to L. Bukingham ―idioms are widely recognized to be a stumbling block in the acquisition of a foreign language; it is often maintained that their ‗arbitrary‘, language-specific nature makes them difficult for learners to understand and acquire, and resistant to translation‖ [3]. Thus, the issue under consideration is hot and relevant

DSpace software and Vasyl' Stus Donetsk National University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок