Перегляд за Автор "Швець, К. А."
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументDIGITAL PR-ТЕХНОЛОГІЇ У ПЕРЕДВИБОРЧИХ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ КАМПАНІЯХ США ТА ФРАНЦІЇ 2016–2017 рр.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.This study provides information on digital PR technologies in the 2016-2017 presidential campaigns of the United States and France, on the specifics of using new types of PR technologies in presidential election campaigns in the United States and France in 2016-2017. The methodological basis of the work is the systematic approach based on the “Deutsch Communication Theory”, the behavioral approach – the “Magic Bullet Theory”. The “Theory of Propaganda by Harold Lasswell” was also applied, as well as the “Theory of Media Dependency”. The specificity of the topic under study provides for the application of a comparative method, namely: binary direct comparison (according to the principle of maximum similarity of countries), temporal (synchronous) comparison; content analysis; event analysis.
- ДокументPR-ТЕХНОЛОГІЇ У ПРЕЗИДЕНТСЬКІЙ ПЕРЕДВИБОРЧІЙ КАМПАНІЇ У ФРАНЦІЇ 2017 РОКУ(К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2018-04) Швець, К. А.Сьогодні, коли Європейський Союз стикається у своєму розвитку з но- вими викликами, його майбутній вигляд багато в чому залежить від полі- тики Франції. Наростання євроскептицизму в багатьох європейських кра- їнах, включаючи Францію, ставить під сумнів саму ідею євроінтеграції. З огляду на те, що головна роль у визначенні французької зовнішньої по- літики як і раніше відведена президенту, можна стверджувати, що прези- дентські вибори у Франції 2017 р. мали доленосне для ЄС значення.
- ДокументВПЛИВ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ ПІД ЧАС ВИБОРЧОЇ ПРЕЗИДЕНТСЬКОЇ КАМПАНІЇ В УКРАЇНІ 2019(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2020-04-29) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.У сучасних умовах засоби масової комунікації (ЗМК), зважаючи на суспільну важливість, масовість та доступність, мають величезний вплив на політичні процеси, що відбуваються в суспільстві. Здатність охоплювати широкі аудиторії в комунікаційному просторі дає можливість сучасним засобам масової комунікації трансформувати виборчу систему в певному напрямі, з приводу чого в розвинутих суспільно-політичних системах панує теза, що той, хто володіє засобами масової інформації – володіє громадською думкою.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ Е-КОНСУЛЬТАЦІЙ В УКРАЇНІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021-11-26) Швець, К. А.Публічна політика в глобальному масштабі вимагає максимальної співучасті акторів у формуванні нового управлінського, комунікативного та ідеологічного концепту світового розвитку. У той же час в сучасному світі з’явилося безліч нових акторів політики, які здатні впливати на політичний процес на мікро-, макро- та мегарівнях, що стало результатом змін і появи нових форм публічної взаємодії різних суб’єктів політики в процесі вироблення нових моделей комунікації і глобального управління.
- ДокументДосвід впровадження публічних е-консультацій у європейських країнах.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.The article examines the experience of implementing public e-consultations in European countries, including the United Kingdom, the Netherlands, Croatia, Serbia and Ukraine. It was found that public consultations, including in electronic format, strengthen citizens’ trust in government institutions, establish an effective dialogue between government and the public, increase transparency, predictability, reasonableness and quality of decisions made by public authorities and local governments, expand access. citizens to information about the activities of these bodies, to ensure more efficient use of public finances, to eliminate a number of corruption risks in the adoption of regulations. Due to the introduction of public online consultations in public policy in the studied European countries, it has been established that public consultation has a structural and systematic approach, and the public nature of online consultations contributes to the transparency of the political decision-making process; modernization of the process of public administration is provided in accordance with the new conditions of institutional development; increases the efficiency and effectiveness of government and state institutions, as well as the possibility of sustainable feedback between government, business and citizens. It was found that Ukraine is actively involved in the interactive process, which can be attributed to the positive effects of institutionalization of public policy. However, it should be noted that in Ukraine, public consultations with the public are in almost no way regulated by law. At the same time, local councils independently determine the procedure and specific formats of consultations by enshrining them in the statute and other regulations. The introduction of electronic technologies in the field of public administration and the expansion of information space allows public authorities not only to provide better services, but also to decentralize, while strengthening the horizontal links between government, strengthening feedback between government and citizens. Public consultations in the modern political space of Ukraine are aimed at ensuring constant adjustment of the activities of the authorities taking into account the wishes and requests of the population.
- ДокументДосвід застосування сучасних концепцій та моделей публічного управління у перехідних системах.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.The article analyzes modern concepts and models of public policy formation in transition systems. It is noted that the application of existing models of public policy making for the analysis of transitional systems is one of the unresolved challenges facing researchers. It is revealed that under the influence of global factors, systemic transformations, inclusion of new management patterns in the political process there is a change in modern public policy practices, which is taken into account when constructing theoretical models of formation in the studied countries. Modern management theories reflect current trends in public policy through the numerous practices of interaction between traditional and new public actors, who form their own alternatives to the agenda. All transitional systems solve the problems of governance reform and reformatting of socio-political relations depending on economic, political, historical, institutional, socio-cultural and foreign policy circumstances. As a result of these transformations, which countries go through with varying degrees of dynamism and intensity, a special national version of the public space is formed. The specificity of installing management models in transitional systems is that these systems, as a rule, transplant public institutions that operate successfully in democratic systems or globally, adapting them to their conditions. However, transplanted institutions are often unable to function effectively due to the unwillingness of systems to fully integrate them into the process for political, social, cultural and other reasons. New management practices have a positive effect on the adaptation of public policy models in national systems. Institutionalizing, "e-government" contributes to the formation of a new type of "electronic" citizen and a new type of managerial thinking. New opportunities are created for the representation of public interests and the influence of public structures on the process of public policy production.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ PR-ТЕХНОЛОГІЙ У ПЕРЕДВИБОРЧІЙ КАМПАНІЇ В США (НА ПРИКЛАДІ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ ВИБОРІВ 2016Р.)(Київ: КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. ВПЦ "Київський університет",, 2017-04) Швець, К. А.Виборчі технології як сукупність засобів і алгоритмів цілеспрямованого політико-психологічного впливу на електоральні настрої та поведінку, а також результати голосування задля досягнення цілей у виборчій кампанії вже стали невід'ємною складовою електоральних процесів. Перемога Трампа – це з одного боку виклик усталеній системі, але з іншого боку- реакція суспільства на проблеми, що потребують вирішення. Це очікування окремої частини суспільства всередині американської держави. Це і проблема глобального суспільства, яке в умовах інформаційних технологій не може сприймати складні інтелектуальні конструкції і реагує на простий і зрозумілий сленг, на що і опирався Трамп у своїх промовах та й у всій передвиборчій гонці.
- ДокументОNLINE ПРАКТИКИ ПУБЛІЧНОЇ ПОЛІТИКИ В ЛИТВІ ТА УКРАЇНІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2020) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.The article examines the influence of online practices of interaction between state power and civil society on the process of public policy formation on the example of the transition systems of Lithuania and Ukraine. It is determined that the introduction of online practices in public policy in Lithuania provides for the modernization of the public administration process in accordance with the new conditions of institutional development; contributes to increasing the efficiency and effectiveness of institutions of government and the state; conditions are created for open and transparent public administration, as well as the possibility of sustainable feedback between government and business and citizens. It was found that Ukraine is actively involved in the interactive process, which can be attributed to the positive effects of institutionalization of public policy. The introduction of electronic technologies in the field of public administration and the expansion of information space allows public authorities not only to provide better services, but also to decentralize, while strengthening horizontal links between the bureaucratic system, strengthen feedback between government officials and citizens and have in order to ensure constant adjustment of the activities of the authorities taking into account the wishes and requests of the population. The tendencies of institutionalization of public policy practices in the online space are clarified, the specifics of the virtual activity of actors in the public space and the degree of their influence on politics are revealed. It is proved that new information technologies web 2.0 and web 3.0 changed the practice of social communication in general and public policy in particular, led to the emergence of new interactive institutional forms of cooperation, which expanded the public space and complicated the management system. It is noted that the level of e-government development, which ensures active public participation in public administration, is of great importance in building public policy "from the bottom up". Online tools have given impetus to the inclusion of new mechanisms of networking – for both traditional actors and newcomers, created conditions for the inclusion of more citizens in the political process, provided platforms for communication, led to new innovative institutionalized forms of partnership between civil
- ДокументПрактики публічного управління у Скандинавських країнах(Львів: Національний університет «Львівська політехніка». Видавництво «Растр-7», 2021-05) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.Стратегічне планування, координація формування і реалізація політики є одним з основних напрямів діяльності органів державної влади в системі публічного управління. Останніми роками питання щодо ефективності систем державного управління стало широко поширеним на міжнародному науковому рівні, а індикатор ефективності управління став центральним питанням у галузі публічного адміністрування. Застосування концепції New Public Management (NPM) у системі державного управління різних держав обумовило тенденцію проведення реформ у різних сферах діяльності органів державної влади задля покращення своєї управлінської спроможності
- ДокументСВІТОВІ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ПОСТКОНФЛІКТНИМИ ТЕРИТОРІЯМИ. ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022) Швець, К. А.Reintegration planning and post-conflict management policies largely depend on the form of conflict resolution. At present, it is impossible to predict the form of the end of the Russian-Ukrainian war, so any policy-making activity in this area can only serve as a theoretical basis for the processes that will take place in practice. The article examines the models of post-conflict management within the management process, which is localized within the territory affected by the armed conflict, is considered a resource by various political actors, requires institutional order and overcoming the consequences of the conflict. Strategies for the influence of international and national actors on the management of post-conflict territories have been identified. It is determined that in the post-conflict territories international organizations perform their statutory functions, thus justifying their functioning in the crisis of the system of international law and international relations. Based on the "ideal types" of models of international and national governance, the models of post-conflict territory management that can be implemented in Ukraine under certain scenarios are considered. The analysis of four models provided an opportunity to make some generalizations: the Bosnian model – peace at the cost of limiting sovereignty and increasing internal contradictions. The implementation of the Croatian model will lead to serious human, material and image losses in Ukraine. At the same time, the application of the Pakistani model to the temporarily occupied territories will threaten to further fragment Ukraine. The German model is focused on creating favorable conditions in the distant future. According to the criteria of control over the management of post-conflict territory and the ability to exercise this control, the best scenario for the management of deoccupied territories is to develop its own adaptive model that will demonstrate its effectiveness in achieving such a goal as establishing a peaceful, sovereign and democratic development of Ukrainian territories. research remains out of Ukraine’s control.
- ДокументСУЧАСНІ МОДЕЛІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022-11-18) Швець, К. А.Глобалізація, інформатизація, технологічний прогрес, трансформаційні процеси в соціально-політичній та економічній сфері, проблеми в сфері екології та медицини, урбанізація, перехід від бюрократичних форм до інноваційних методів управління державою та суспільством, ведуть до зміни підходів про межі публічної політики. Сучасна публічна політика відкриває нові можливості для взаємодії влади і суспільства, виводить на політичну арену нових акторів, переходить кордони національних держав та стає глобальною. З`являється нові форми взаємодії та комунікації. Поряд з тим, виникають і нові виклики: публічне управління в умовах анексії територій та воєнного стану, нехтування міжнародного права й окремими акторами міжнародних відносин, криза інститутів глобального управління. Все це потребує пошуку нових теоретичних підходів для осмислення публічної політики та управління.
- ДокументСУЧАСНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ГЛОБАЛЬНУ ПУБЛІЧНУ ПОЛІТИКУ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022-10-12) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.The article analyzes the process of conceptual renewal of global public policy under the influence of factors that shape the new world reality and construct the meaningful content of the above-mentioned type of policy. Modern global public policy is the interaction of various institutionalized and non-institutionalized actors of the political process (domestic, regional and international) regarding the identification and solution of problems facing the world community, based on the principles of hierarchical organization "from above" and self-organization of society "from below", freedom , broad communication, interest and mutual responsibility of the parties, with the involvement of intellectual expert centers, resources of states, organizations, global civil society and other international subjects. Global factors that influence the dynamics of the development of the public process at the global level are analyzed. It is noted that in conditions of increased informatization, development of new technologies, ongoing globalization of the world economy, blurring of national-state borders, increased conflict, emergence of new problems in the field of ecology, health care, etc., the agenda is objectively expanding and becoming more complicated , transformation of international and state political institutions, change of roles and functions of most actors at the national, regional and global levels, development of new strategies for collective problem solving. In the course of the study, it was established that global factors influence the renewal of the conceptual content of public policy and the objective renewal of national strategies for the development of systems. It was noted that the structural factors and trends of social development will affect Ukraine to a greater or lesser extent, and therefore it is necessary to focus attention on increasing national stability and determining effective ways of countering a wide range of risks and threats.
- ДокументІнститут публічного аудиту: проблеми та перспективи функціонування в Україні(Київ: ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІНФРАСТРУКТУРИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ, 2022) Швець, К. А.; Чальцева, ОленаНаразі в Україні закладено основи широкомасштабного запровадження інституту публічного аудиту в державному секторі. Ухвалено необхідні нормативно-правові акти, а також проводиться розробка методичних підходів щодо ефективного функціонування даного інституту. Разом з тим потребують подальшого вирішення проблеми, що перешкоджають розбудові публічного аудиту за кращими прикладами зарубіжної практики. Без вирішення цих проблем впровадження норм і цінностей демократії як основи подальшого розвитку держави та реального формування повноцінного громадянського суспільства в Україні взагалі не буде можливим, або буде імітаційним/фіктивним висвітленням зовсім іншого змісту та напрямів суспільних процесів