Перегляд за Автор "Чальцева, О. М."
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументDIGITAL PR-ТЕХНОЛОГІЇ У ПЕРЕДВИБОРЧИХ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ КАМПАНІЯХ США ТА ФРАНЦІЇ 2016–2017 рр.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.This study provides information on digital PR technologies in the 2016-2017 presidential campaigns of the United States and France, on the specifics of using new types of PR technologies in presidential election campaigns in the United States and France in 2016-2017. The methodological basis of the work is the systematic approach based on the “Deutsch Communication Theory”, the behavioral approach – the “Magic Bullet Theory”. The “Theory of Propaganda by Harold Lasswell” was also applied, as well as the “Theory of Media Dependency”. The specificity of the topic under study provides for the application of a comparative method, namely: binary direct comparison (according to the principle of maximum similarity of countries), temporal (synchronous) comparison; content analysis; event analysis.
- ДокументВПЛИВ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ ПІД ЧАС ВИБОРЧОЇ ПРЕЗИДЕНТСЬКОЇ КАМПАНІЇ В УКРАЇНІ 2019(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2020-04-29) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.У сучасних умовах засоби масової комунікації (ЗМК), зважаючи на суспільну важливість, масовість та доступність, мають величезний вплив на політичні процеси, що відбуваються в суспільстві. Здатність охоплювати широкі аудиторії в комунікаційному просторі дає можливість сучасним засобам масової комунікації трансформувати виборчу систему в певному напрямі, з приводу чого в розвинутих суспільно-політичних системах панує теза, що той, хто володіє засобами масової інформації – володіє громадською думкою.
- ДокументГЛОБАЛЬНЕ ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО ЯК АКТОР ГЛОБАЛЬНОЇ ПУБЛІЧНОЇ ПОЛІТИКИ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. "Політичне життя"", 2016) Чальцева, О. М.В сучасній політичній науці існує ряд підходів, які розкривають суть глобального громадянського суспільства як актора публічної політики, відповідно до змін, що відбуваються у світі. Теоретики демократичного напрямку визначають глобальне громадянське суспільство, як демократичну альтернативу глобалізації «знизу» у відповідь на глобалізацію «зверху». Ліберально-демократична ідея представлена в даному підході, як свого роду універсал, на який слід орієнтуватись в контексті глобальної взаємодії. Представники інституціонального підходу розглядають інституціоналізовані канали взаємодії між глобальним громадянським суспільством і міжурядовими організаціями. Комунікативісти наголошують на тому, що глобальне громадянське суспільство в умовах інтернетизації суттєво змінило характер взаємодії з іншими акторами політичного процесу і запровадило нові форми співробітництва.
- ДокументГлобальные индексы как показатели эффективности публичной политики(Одеса: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, науковий журнал "ПОЛ ІТИКУС", 2016) Чальцева, О. М.Глобальные индексы как инструмент внешнего оценивания результативности публичной политики в количественных измерениях реагируют на изменения, происходящие в публичном секторе, и отражают новые тенденции в процессах государственной практики, выражая их в показателях эффективности.
- ДокументГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ЯК ВИД ПУБЛІЧНОГО АУДИТУ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022-11-16) Чальцева, О. М.The participation of citizens in the political process and the realisation of dialogue interaction between the government and society are ensured by the implementation of such a public policy function as public control, which refers to a special type of public audit. Institutionalized practices of public control in democratic states represent a wide range of tools, which is built primarily around the principles of transparency of public authorities and participation of society in its work. Institutionalized forms of public control are: civil-public audit (ensures verification of the accountability of public authorities, fulfillment of their organizational and functional obligations) and civil-public expertise (a procedural and legal form of public control that provides analysis of state administrative practice by determining its compliance with the interests of the public). All types of activities of the public authorities (financial, political, legal) and the participants of the public process themselves fall within the scope of public control. Solving the problems of public control in political systems depends on the readiness of the state for an open dialogue with society and appropriate response to the problems that need to be solved on the basis of solidarity, subsidiarity and consensus. The institutionalization of public audit and public control in Ukraine is still at the stage of its methodological, regulatory and practical design and formation. It is possible to distinguish some newly created network institutionalized structures of public audit in the political space, first of all, these are expert communities, public organizations, network structures created by the state initiative, that unite analytical groups, government representatives, consultants, managers, etc.
- ДокументДосвід впровадження публічних е-консультацій у європейських країнах.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.The article examines the experience of implementing public e-consultations in European countries, including the United Kingdom, the Netherlands, Croatia, Serbia and Ukraine. It was found that public consultations, including in electronic format, strengthen citizens’ trust in government institutions, establish an effective dialogue between government and the public, increase transparency, predictability, reasonableness and quality of decisions made by public authorities and local governments, expand access. citizens to information about the activities of these bodies, to ensure more efficient use of public finances, to eliminate a number of corruption risks in the adoption of regulations. Due to the introduction of public online consultations in public policy in the studied European countries, it has been established that public consultation has a structural and systematic approach, and the public nature of online consultations contributes to the transparency of the political decision-making process; modernization of the process of public administration is provided in accordance with the new conditions of institutional development; increases the efficiency and effectiveness of government and state institutions, as well as the possibility of sustainable feedback between government, business and citizens. It was found that Ukraine is actively involved in the interactive process, which can be attributed to the positive effects of institutionalization of public policy. However, it should be noted that in Ukraine, public consultations with the public are in almost no way regulated by law. At the same time, local councils independently determine the procedure and specific formats of consultations by enshrining them in the statute and other regulations. The introduction of electronic technologies in the field of public administration and the expansion of information space allows public authorities not only to provide better services, but also to decentralize, while strengthening the horizontal links between government, strengthening feedback between government and citizens. Public consultations in the modern political space of Ukraine are aimed at ensuring constant adjustment of the activities of the authorities taking into account the wishes and requests of the population.
- ДокументДосвід застосування сучасних концепцій та моделей публічного управління у перехідних системах.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Швець, К. А.; Чальцева, О. М.The article analyzes modern concepts and models of public policy formation in transition systems. It is noted that the application of existing models of public policy making for the analysis of transitional systems is one of the unresolved challenges facing researchers. It is revealed that under the influence of global factors, systemic transformations, inclusion of new management patterns in the political process there is a change in modern public policy practices, which is taken into account when constructing theoretical models of formation in the studied countries. Modern management theories reflect current trends in public policy through the numerous practices of interaction between traditional and new public actors, who form their own alternatives to the agenda. All transitional systems solve the problems of governance reform and reformatting of socio-political relations depending on economic, political, historical, institutional, socio-cultural and foreign policy circumstances. As a result of these transformations, which countries go through with varying degrees of dynamism and intensity, a special national version of the public space is formed. The specificity of installing management models in transitional systems is that these systems, as a rule, transplant public institutions that operate successfully in democratic systems or globally, adapting them to their conditions. However, transplanted institutions are often unable to function effectively due to the unwillingness of systems to fully integrate them into the process for political, social, cultural and other reasons. New management practices have a positive effect on the adaptation of public policy models in national systems. Institutionalizing, "e-government" contributes to the formation of a new type of "electronic" citizen and a new type of managerial thinking. New opportunities are created for the representation of public interests and the influence of public structures on the process of public policy production.
- ДокументЕ-УРЯДУВАННЯ: ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНСЬКОМУ ПРОСТОРІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2017) Чальцева, О. М.; Лаврищева, А. О.Розглянуті тенденції швидкого зростання інтернет користувачів, що обумовили інтеграцію інтерактивних технологій в усі сфери суспільного життя. Описані переваги переходу від традиційної системи управління державою до електронної форми. Проаналізовані головні проблеми, з якими стикається українська держава при впровадженні принципів електронного урядування, які гальмують процес її розвитку: проблема надання електронних послуг громадянам, низький розвиток IT-сфери, недостача спеціалістів, проблема прозорості в ухваленні рішень, а також недостатнє фінансування сфери. Розкриті перспективи розвитку електронного урядування в Україні.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО РОЗРОБКИ КРИТЕРІЇВ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ЗА ТИПОВИМИ ЗАВДАННЯМИ В ДОНЕЦЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СТУСА(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022) Нагорняк, Т. Л.; Юрчишена, Л. В.; Білецька, О. В.; Гоцуляк, Ю. В.; Коваль, Л. М.; Лимар, В. В.; Машталер, О. В.; Осмоловська, А. О.; Римар, П. В.; Сегеда, С. А.; Чальцева, О. М.Методичні рекомендації до розробки критеріїв оцінювання типових завдань у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса (далі – Рекомендації) розроблено як складову внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти Донецького національного університету імені Василя Стуса (далі – Університету). Рекомендації розроблено відповідно до «Положення про організацію освітньої діяльності у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса», «Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса», «Положення про робочу програму навчальної дисципліни», «Методичних рекомендацій до розробки силабусу навчальної дисципліни», «Порядку оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса».
- ДокументМожливості і проблеми отримання вищої освіти дітьми з окупованих територій.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2019) Чальцева, О. М.У 2014 р. з початком російської агресії, перед українською державою гостро постали питання щодо прав дітей з окупованих територій. Одним з таких питань було надання можливостей в отримані вищої освіти для молоді, яка має бажання навчатись в Україні. В науковій літературі дана проблема ще не достатньо досліджена. Аналізом питань, які стосуються внутрішньо переміщених осіб, займалися зарубіжні та вітчизняні дослідники через призму соціальних, міграційних, політико-правових, психологічних аспектів. В статті проаналізовані правові можливості та проблеми їх реалізації, щодо отримання вищої освіти дітьми з окупованих територій. Прийняті закони про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України встановлювали, що громадяни України, які проживають на тимчасово окупованих територіях і особи, які були з неї переміщені мають право на продовження свого навчання на іншій території України за рахунок коштів державного бюджету. Проте, на даний момент процедура досі до кінця так і не затверджена і потребує свого законодавчого уточнення та вироблення більш чітких і зрозумілих механізмів вирішення. За допомогою освітніх центрів «Донбас – Україна» і «Крим – Україна», на основі запропонованого порядку, дітям з територій проведення операції об’єднаних сил відкрився новий шлях для отримання атестатів і вступу до вищих навчальних закладів на території України. Основне завдання освітніх центрів – це супровід і допомога абітурієнтам, які проживають на території, непідконтрольній Україні, в отриманні атестата про повну загальну середню освіту та вступі до українських вишів. Проблеми реалізації права на вищу освіту ВПО включають в себе: фінансові, психологічні, соціальні та ін. проблеми.
- ДокументНАЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПУБЛІЧНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022-12-19) Чальцева, О. М.Публічна політика в Україні, що знаходиться в процесі формування та інституціонального структурування з моменту здобуття державної незалежності, демонструє суперечливість тенденцій розвитку і схильність до конфліктного характеру взаємодії соціально-політичних акторів. Аналіз факторів, які впливають на формування національної моделі публічної політики є метою багатьох досліджень останніх років в українській політичній науці і даному дослідженні в тому числі.
- ДокументОNLINE ПРАКТИКИ ПУБЛІЧНОЇ ПОЛІТИКИ В ЛИТВІ ТА УКРАЇНІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя", 2020) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.The article examines the influence of online practices of interaction between state power and civil society on the process of public policy formation on the example of the transition systems of Lithuania and Ukraine. It is determined that the introduction of online practices in public policy in Lithuania provides for the modernization of the public administration process in accordance with the new conditions of institutional development; contributes to increasing the efficiency and effectiveness of institutions of government and the state; conditions are created for open and transparent public administration, as well as the possibility of sustainable feedback between government and business and citizens. It was found that Ukraine is actively involved in the interactive process, which can be attributed to the positive effects of institutionalization of public policy. The introduction of electronic technologies in the field of public administration and the expansion of information space allows public authorities not only to provide better services, but also to decentralize, while strengthening horizontal links between the bureaucratic system, strengthen feedback between government officials and citizens and have in order to ensure constant adjustment of the activities of the authorities taking into account the wishes and requests of the population. The tendencies of institutionalization of public policy practices in the online space are clarified, the specifics of the virtual activity of actors in the public space and the degree of their influence on politics are revealed. It is proved that new information technologies web 2.0 and web 3.0 changed the practice of social communication in general and public policy in particular, led to the emergence of new interactive institutional forms of cooperation, which expanded the public space and complicated the management system. It is noted that the level of e-government development, which ensures active public participation in public administration, is of great importance in building public policy "from the bottom up". Online tools have given impetus to the inclusion of new mechanisms of networking – for both traditional actors and newcomers, created conditions for the inclusion of more citizens in the political process, provided platforms for communication, led to new innovative institutionalized forms of partnership between civil
- ДокументОльга Павлівна Іваницька(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Літвінов, О. П.; Міщан, Т. І.; Чальцева, О. М.; Хаджинов, І. В.Бібліографічний покажчик присвячено життю та діяльності професорки кафедри політології та державного управління Донецького національного університету імені Василя Стуса, докторки історичних наук Іваницької Ольги Павлівни. Покажчик з нагоди 75-річчя з дня народження О. П. Іваницької вміщує нарис про життя та науково-педагогічну діяльність вченої, наукові праці за 1979–2021 роки. Покажчик розраховано на широке коло читачів.
- ДокументПрактики публічного управління у Скандинавських країнах(Львів: Національний університет «Львівська політехніка». Видавництво «Растр-7», 2021-05) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.Стратегічне планування, координація формування і реалізація політики є одним з основних напрямів діяльності органів державної влади в системі публічного управління. Останніми роками питання щодо ефективності систем державного управління стало широко поширеним на міжнародному науковому рівні, а індикатор ефективності управління став центральним питанням у галузі публічного адміністрування. Застосування концепції New Public Management (NPM) у системі державного управління різних держав обумовило тенденцію проведення реформ у різних сферах діяльності органів державної влади задля покращення своєї управлінської спроможності
- ДокументПубличная политика с позиции конфликтологической парадигмы(Budapest: Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences., 2017) Чальцева, О. М.В статье рассматривается использование конфликтологической парадигмы в исследовании проблем публичной политики
- ДокументПублічна політика: теоретичний вимір і сучасна практика : монографія(Вінниця : ФОП Барановська Т. П., 2017) Чальцева, О. М.У монографії досліджуються проблеми та перспективи публічної політики на різних рівнях. Розглянуто головні теоретико-методологічні основи та існуючі практики сучасної публічної політики. Основна увага приділена інститутам публічної політики та взаємодії інституціоналізованих акторів публічного процесу в сучасному політичному просторі для визначення її ефективності під впливом ендогенних та екзогенних факторів. Книга розрахована на вчених, аспірантів і студентів, які вивчають проблеми публічної політики і процеси взаємодії інститутів влади й громадянського суспільства. Крім того, дослідження зацікавить громадськ
- Документ«РЕФОРМА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ, ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОСТІ ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ»(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022) Ружицький, В. В.; Чальцева, О. М.Умовою розвитку України як демократичної, соціальної, економічно та політично стабільної держави є реформування державного управління та створення ефективної системи управління, яка забезпечить своєчасне надання державних послуг з ефективним використанням державних коштів та у прозорий та підзвітний спосіб перед громадянами. Реформа державного управління також вважається основоположною для процесу вступу до ЄС–вона є одним із трьох ключових стовпів реформи, поряд із верховенством права та економічним управлінням. Для досягнення результатів необхідно окреслити загальне бачення та пріоритетні цілі, які спрямовують і координують впровадження реформ. Тому важливо підходити до процесу реформування реалістично, послідовно та узгоджено сплановано, з точки зору всієї вертикалі влади в країні.
- ДокументСПЕЦИФІКА ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ В СФЕРІ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022) Гончарук, Г. П.; Чальцева, О. М.В останні десятиліття ХХ століття інформаційно-комунікаційні технології стають каталізатором радикальних змін в житті суспільства, в результаті цих глобальних змін відбувається поступальний рух до інформаційного суспільства, де визначна роль належить інформації та знанням. Проте, адміністративні послуги та електронне урядування є відностно новими поняттями, адже лише у 90-х роках ХХ століття воно почало набирати обертів у побутовому та науковому дискурсі. Метою дослідження є аналіз специфіки реалізації електронного урядування сфері надання адміністративних послуг в Україні. Дослідженням електронного урядування займалися такі зарубіжні та вітчизняні вчені: Т. Пардо, Н. Менінг, Н. Парсон, А. Вишневський, О. Рогожин та Ю. Привалов, К. Афанасьєв, В. Авер’янов, І. Коліушко та В. Тимощук О. Ємельяненко. Проте, базові дефініції понятійно-категоріального
- ДокументСУЧАСНІ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНІ ПРОЦЕСИ У СВІТІ ТА УКРАЇНІ(2019) Нагорняк, Т. Л.; Польовий, М. А.; Примуш, М. В.; Окуньовська, Ю. В.; Чальцева, О. М.; Пачос, Ю. В.; Бондаренко, С. В.; Кіпень, В. П.; Кокорський, В. Ф.; Мацишина, І. В.; Скопова, О. І.; Материнська, О. АУ монографії комплексно розглянуто суспільно-політичні процеси у двох масштабах – світовому та українському. Досліджується динаміка потоків міжнародної міграції та міграційні процеси в Україні, взаємодія громадських організацій та владних інститутів, процеси формування та еволюції довіри. Аналізуються процеси, пов’язані із захистом та просуванням національних інтересів у глобалізованому світі. Висвітлено інформаційний напрям політики захисту національних інтересів держави, процеси формування державної політики у сфері культури в сучасній Україні, процеси формування та просування локальних та глобальних брендів та брендинг території в контексті формування нового світового порядку. Здійснено аналіз інститутів місцевого самоврядування, бюджетної політики та формування публічної політики в Україні. Монографія становить інтерес для вчених, викладачів, політиків, державних службовців, студентів та усіх, хто цікавиться суспільно-політичними процесами у світі та Україні.
- ДокументСУЧАСНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ГЛОБАЛЬНУ ПУБЛІЧНУ ПОЛІТИКУ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022-10-12) Чальцева, О. М.; Швець, К. А.The article analyzes the process of conceptual renewal of global public policy under the influence of factors that shape the new world reality and construct the meaningful content of the above-mentioned type of policy. Modern global public policy is the interaction of various institutionalized and non-institutionalized actors of the political process (domestic, regional and international) regarding the identification and solution of problems facing the world community, based on the principles of hierarchical organization "from above" and self-organization of society "from below", freedom , broad communication, interest and mutual responsibility of the parties, with the involvement of intellectual expert centers, resources of states, organizations, global civil society and other international subjects. Global factors that influence the dynamics of the development of the public process at the global level are analyzed. It is noted that in conditions of increased informatization, development of new technologies, ongoing globalization of the world economy, blurring of national-state borders, increased conflict, emergence of new problems in the field of ecology, health care, etc., the agenda is objectively expanding and becoming more complicated , transformation of international and state political institutions, change of roles and functions of most actors at the national, regional and global levels, development of new strategies for collective problem solving. In the course of the study, it was established that global factors influence the renewal of the conceptual content of public policy and the objective renewal of national strategies for the development of systems. It was noted that the structural factors and trends of social development will affect Ukraine to a greater or lesser extent, and therefore it is necessary to focus attention on increasing national stability and determining effective ways of countering a wide range of risks and threats.