Перегляд за Автор "Савченко, М.В."
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДЕТЕРМІНАНТИ РОЗВИТКУ РИНКУ КРИПТОВАЛЮТ В УКРАЇНІ ТА СВІТІ(ДонНУ імені Василя Стуса, 2020) Савченко, М.В.; Горкун, К.В.; Пшеничний, В.О.У статті проаналізовано детермінанти розвитку ринку криптовалют в Україні та світі. Досліджено головні шляхи та системи цифрової емісії криптоактивів. Визначено топ-10 криптовалют на конкретний момент часу із їх ціною, капіталізацією та змінами у вартості за останні добу та тиждень. У статті розрахована середня віддача інвестицій за 2019-2020 роки. Було здійснено порівняння традиційних активів для інвестування, а саме золото та нафта, із криптовалютою біткоїн. Зроблено розрахунок ефективності інвестиційних активів за допомогою формули Шарпа. Встановлено сучасний стан розвитку ринку криптоактивів в Україні та досліджено, які існують заходи для врегулювання відносин у сфері цифрових активів. Окреслено сучасні тенденції цифрової освіченості населення та рівень використання цифрових активів. Запропоновано власні рекомендації щодо успішної
- ДокументДетермінанти фінансово-економічної кризи в умовах глобалізації(2018) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.
- ДокументДЕТЕРМІНАНТИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СФЕРИ МІЖНАРОДНИХ ВАЛЮТНО-ФІНАНСОВИХ ВІДНОСИН(ДонНУ імені Василя Стуса, 2020) Савченко, М.В.; Ковальова, О.І.; Козачишина, А.С.У статі досліджено та обґрунтовано багатогранність категорій «цифровізація». Розкрито зміст цифрової економіки. Визначено вплив цифровізації на сферу міжнародних фінансів, виділено основні напрямки впливу цифровізації на міжнародні валютно-фінансові відносини. Аргументовано, що цифрова економіка змінює підходи до проведення міжнародних фінансових операцій: створення та впровадження нових видів валют (криптовалют) та можливостей їх використання, розкрито особливості криптовалют. Описано особливості застосування технологій блокчейну, а також інших засобів удосконалення процесу здійснення платежів. Зокрема було охарактеризовано ринок мобільних грошових переказів. Також пояснено застосування ланцюжків фінансових послуг та розвитку платформ для застосування такої технології. Між іншим у статті зазначено можливі ризики при використанні цифрових технологій у сфера міжнародних фінансових послуг.
- ДокументЕКОНОМІЧНИЙ ЗМІСТ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА(2019) Савченко, М.В.; Кичигін, А.М.У статті досліджено концептуальні підходи до визначення категорії «конкурентоспроможний потенціал підприємства». На основі критичного аналізу надано власне визначення конкурентоспроможного потенціалу підприємства. На основі дослідження встановлено, що конкурентоспроможний потенціал підприємства слід розглядати як «ядро» загального економічного потенціалу підприємства з врахуванням його складових: науково-технічної, трудової, виробничо-технологічної, фінансової, інвестиційно-інноваційної, логістичної. Визначено, що спроможність системи генерувати суттєві результати діяльності, перетворюючи їх на конкурентні переваги вищого рівня, забезпечується через сукупність економічних ресурсів та акселераторів. Встановлено, що системними характеристиками конкурентоспроможного потенціалу підприємства є системність, синергійність, структурність, адаптивність, відкритість, пропорційність, динамічність, відтворюваність, протирічність, реальність, орієнтованість у часі.
- ДокументЗЛИТТЯ ТА ПОГЛИНАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КОМПАНІЙ(2019) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.
- ДокументКонкурентні стратегії національних виробників агропромислової продукції у сучасній парадигмі глобального економічного середовища(2019) Орєхова, Т.В.; Хаджинов, І.В.; Савченко, М.В.; Атаманчук, З.А.; Варламова, М.Л.; Власова, Т.Л.; Кулявець, В.Г.; Лимар, В.В.; Саркісян, Л.Г.; Шлапак, О.А.; Шкурат, М.Є.; Середа, В.В.; Солоненко, Ю.В.; Коровій, Я.В.
- ДокументКОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА(ДонНУ імені Василя Стуса, 2021) Савченко, М.В.У статті визначено особливості підприємств електроенергетики як учасників інвестиційного процесу, що враховані при розробці концептуальних положень управління процесом інвестування підприємства електроенергетики. Досліджено зміст дефініції «управління інвестиційною діяльністю підприємства». Визначено етапи управління інвестиційною діяльності підприємства, серед яких: аналіз інвестиційного клімату країни; інвестиційна діагностика; визначення обсягу інвестиційних ресурсів; розробку, вибір і реалізацію заходів з досягнення певного стану інвестиційної привабливості; інтенсифікація припливу інвестицій в об'єкти інвестування; зміна стану підприємства за рахунок ефекту від інвестування. Обґрунтовано, що ефективні інвестиційні рішення на мікрорівні можуть привести до підвищення, вартості підприємства. З врахуванням особливостей інвестиційної діяльності на рівні підприємств електроенергетики визначено принципи управління. Запропонована модель підвищення ефективності інвестиційної діяльності підприємства за критерієм максимізацій його вартості.
- ДокументКонцептуальні основи формування організаційно-економічного механізму управління підприємствами сімейного бізнесу(2018) Савченко, М.В.; Солоненко, Ю.В.
- ДокументКРЕДИТИ МІЖНАРОДНИХ ФІНАНСОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЯК ДЖЕРЕЛО СТАБІЛІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ(2019) Савченко, М.В.В статті досліджено вплив кредитів міжнародних фінансових організацій на фінансову систему України. Проаналізовано динаміку обсягів фінансових ресурсів, залучених від міжнародних фінансових організацій та МВФ для реалізації інвестиційних проектів України. Розглянуто позитивні і негативні сторони кредитування країни МВФ. В статті обґрунтовано, що зовнішні запозичення є одним із реальних інструментів пом’якшення фінансових проблем та пожвавлення фінансової кон’юнктури в країні. Визначені чинники, що можуть призвести до загострення фінансової кризи: неефективний механізм залучення та використання позик, дефіцит державного бюджету та платіжного балансу. Здійснена спроба побудови моделі зв’язку між обсягами кредитування міжнародними фінансовими організаціями та станом (профіцит/дефіцит) Державного бюджету України, офіційним курсом гривні до долара США, офіційними резервними активами Національного банку України. Основним науковим результатом дослідження стало прогнозування всіх факторних ознак побудованої моделі обсягів кредитування міжнародними фінансовими організаціями та на їх основі визначено рівень кредитування на наступний рік.
- ДокументМетодичний підхід до оцінки стікості підприємств сімейного бізнесу(2018) Савченко, М.В.; Солоненко, Ю.В.
- ДокументМОДЕЛЮВАННЯ СВІТОВОЇ ДИНАМІКИ ЕКОНОМІЧНОЇ ЦИКЛІЧНОСТІ(2018) Шаульська, Л.В.; Савченко, М.В.; Усик, І.О.У статті досліджені етапи зміни поглядів на економічні цикли. Визначені основні види макроекономічних циклів. Проведено оцінку рівня світової економічної динаміки з побудовою економетричної моделі світового ВВП.
- ДокументМіжнародні економічні відносини(2019) Орєхова, Т.В.; Хаджинов, І.В.; Савченко, М.В.; Атаманчук, З.А.; Варламова, М.Л.; Лимар, В.В.; Саркісян, Л.Г.; Шлапак, О.А.; Іщук, Ю.А.; Середа, В.В.; Шкурат, М.Є.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(Київ: ІЕП НАНУ, Зб. наук. праць "Управління економікою: теорія та практика", 2020) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.Результати діяльності будь-якого суб’єкта міжна- родного бізнесу корелюють із його організаційною культурою як з одним із важливих чинників підвищення його конкурентоспромож- ності. Організаційна культура є ядром управління всіма чинниками діяльності суб’єкта міжнародного бізнесу (трудовими ресурсами, матеріалами, капіталом та інформацією). Тільки «сильна» організа- ційна культура обумовлює успішне функціонування суб’єкта між- народного бізнесу як складної відкритої системи. Звичайно, організаційна культура – не єдиний елемент підви- щення ефективності діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу. Можливі випадки, коли суб’єкти міжнародного бізнесу мають ви- сокий рівень організаційної культури, але все одно зазнають пора- зок на ринку, або з низькою організаційною культурою демонстру- ють досить високу ефективність. «Сильна» організаційна культура є визначальним чинником у досягненні високого рівня конкуренто- спроможності та довгострокової ефективності суб’єктів міжнарод- ного бізнесу. Ось чому серед важливих детермінант успішного функціонування і виживання суб’єктів міжнародного бізнесу (стра- тегії розвитку діяльності, чітка організаційна побудова, відповідні системи управління та висококваліфіковані працівники) ключове місце посідає їх сформована організаційна культура.
- ДокументСТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ БЕНЧМАРКІНГУ(ДонНУ імені Василя Стуса, 2020) Савченко, М.В.; Боєнко, О.Ю.У статті досліджено сутність понять «стратегія» та «стратегія розвитку», визначено їх спільні характеристики. Обґрунтовано, що стратегія розвитку може бути як складовою загальної стратегії, так і окремим напрямом роботи організації. Запропоновано здійснювати розвиток закладу вищої освіти за елементами його потенціалу, до якого відносяться: фінансово-економічний, кадровий, науковий, маркетинговий, виховний та соціальний. Обґрунтовано необхідність формування стратегії для реалізації заходів із розвитку потенціалу закладу вищої освіти. Досліджено сутність поняття «бенчмаркінг» та обґрунтовано переваги його використання у діяльності організацій. Запропоновано використовувати бенчмаркінг як ефективний інструмент стратегічного планування, що дозволить впроваджувати найкращі практики роботи конкурентоспроможних організацій у діяльність окремого закладу вищої освіти. Окреслено етапи формування стратегії розвитку потенціалу закладу вищої освіти на засадах бенчмаркінгу та визначено результати, що у підсумку отримає система вищої освіти при використанні інноваційних інструментів розвитку.
- ДокументСучасний стан криптовалюти на глобальній економічній арені та її перспективи розвитку в Україні та світі(2019) Савченко, М.В.; Короленко, В.О.; Порошина, О.В.
- ДокументТенденції і перспективи розвитку агропродовольчого ринку в умовах глобалізації економіки(2019) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.Мета статті полягає у визначенні тенденцій і перспектив розвитку агропродовольчого ринку в умовах глобалізації економіки. У результаті дослідження було встановлено, що ідентифікація і дослідження напрямів розвитку вітчизняного ринку аграрної продукції є важливим інструментом у системі заходів із підвищення конкурентоспроможності продукції сільського господарства, прогнозування розвитку галузі та її адаптації до глобальних трендів розвитку світового агроринку. На основі даних за період 2012–2016 рр. досліджено динаміку експорту й імпорту аграрної продукції України і визначено таке: скорочення експорту з одночасним скороченням експорту агропромислової продукції; основним ринком збуту української сільськогосподарської продукції залишається ринок Азії. Встановлено, що у глобальній перспективі ринки аграрної продукції залишатимуться добре збалансованими завдяки позитивним трендам збереження високих експортних можливостей країн і порівняно стабільних світових цін. Розраховано прогнозні значення індексу світових цін на аграрну продукцію до 2024 р. Для покращення позицій українських товаровиробників на світовому ринку агропродукції запропоновано такий комплекс заходів: розвиток інноваційних технологій вирощування та поліпшення технічного оснащення галузей АПК з метою підвищення якості виробленої продукції із забезпеченням вимог світових стандартів; сприяння кооперації й інтеграції сільськогосподарських товаровиробників; удосконалення логістики просування українських продуктів на світовий ринок з метою уникнення втрат за ціною і якістю; розвиток транспортної інфраструктури; державна підтримка крупнотоварного експортоорієнтованого виробництва. Перспективами подальших наукових досліджень у цьому науковому напрямі є розроблення організаційно-економічного механізму регулювання ринку аграрної продукції в умовах глобалізаційних викликів з метою розвитку вітчизняної аграрної продукції на світових ринках
- ДокументТРАНСФОРМАЦІЯ ПАРАДИГМИ МАРКЕТИНГУ В ОХОРОНІ ЗДОРОВ’Я: НОВІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ(2020) Савченко, М.В.Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам застосування парадигмальних методів дослідження в охороні здоров’я. Методологічною базою стала теорія «дисциплінарної матриці» Т.С. Куна, відповідно до якої досліджені зміни парадигми маркетингу в сфері охорони здоров’я. Використовувалися методи: монографічного кабінетного дослідження; парадигмального дослідження. Основним результатом дослідження стало представлення структури маркетингової парадигми охорони здоров’я в контексті «дисциплінарної матриці» Т.С. Куна, в основу якої покладено чотири елементи: «символічні узагальнення», «метафізичні частини», «цінності» і «загальноприйняті зразки». Автором визначено традиційні та нові складові маркетингу в охороні здоров’я, пов’язані з сучасними технологіями і концепціями, для залучення клієнтів. Практична цінність проведеного дослідження полягає в розширенні інструментарію методологічного аналізу концепту маркетингу в охороні здоров’я.
- ДокументУПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА У КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ(2019) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.У статті обґрунтовано необхідність формування системи управління конкурентоспроможністю підприємства для забезпечення його економічної безпеки. Розроблено систему управління конкурентоспроможністю підприємства. Виконано розрахунок рівня конкурентоспроможності підприємства та сформовано модель конкурентоспроможності ПАТ «Укрпошта»
- ДокументУПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ СІМЕЙНОГО БІЗНЕСУ(2019) Савченко, М.В.; Солоненко, Ю.В.У статті розглянуто науково-практичні та методичні підходи до визначення оцінки стійкості та управління ризиками підприємств сімейного бізнесу на прикладі сімейних фермерських господарств вінницької області. Виділені індикатори оцінки стійкості підприємства сімейного бізнесу, запропоновано використовувати метод балів, що розраховується за матричним методом поетапно. Така оцінка допоможе оцінити запропоноване поняття сім’я-стійкість підприємства, що включає в себе: сімейну гармонію, сімейне багатство, зростання людського капіталу сім’ї, розвиток наступних поколінь, репутацію сім’ї в суспільстві. Особливо слід відзначити той факт, що будь-яке підприємство сімейного бізнесу, використовуючи запропоновану методику оцінювання стійкості, має можливість самостійно провести відповідні розрахунки і визначити місце підприємства на ринку товарів і послуг, зробити аналіз і висновки, спрямовані на поліпшення їх діяльності. Використання інструментів зниження або нейтралізації ризиків є високий ступінь альтернативності прийнятих рішень щодо управління ризиками діяльності підприємств сімейного бізнесу, шляхом формування заходів зі зниження рівня ризику від їх діяльності, що формуються виходячи із умов функціонування підприємства і його можливостей, дозволяють найбільшою мірою врахувати вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на рівень розвитку в процесі нейтралізації їх негативних наслідків ризиків.
- ДокументФІНАНСОВА СТІЙКІСТЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(2019) Савченко, М.В.; Шкуренко, О.В.Мета статті полягає в розробці теоретико-методологічних положень з управління фінансовою стійкістю і платоспроможністю суб’єктів міжнародного бізнесу. У результаті дослідження було встановлено, що успіх функціонування та розвитку міжнародних суб’єктів господарювання залежить від фінансової стабільності та платоспроможності. Систематизовано основні риси фінансової стійкості підприємства, що дозволило визначити фінансову стабільність як здатність підприємства неухильно розвиватися в умовах ризикованого внутрішнього та зовнішнього середовища з метою максимізації фінансових результатів та розширеного відтворення. Встановлено взаємозв’язок фінансової стійкості міжнародних суб’єктів господарювання з такими категоріями, як фінансова безпека, гнучкість, стабільність, рівновага, платоспроможність. Акцентовано увагу на тому, що при визначенні системи цілей фінансової стабільності та управління платоспроможністю необхідно використовувати комплексний підхід, який полягає у відображенні економічних можливостей підприємства відповідно до змін у конкурентному середовищі. Також виділено певні особливості управління фінансовою стійкістю та платоспроможністю суб’єктів міжнародного бізнесу. Проведено комплексну оцінку фінансової стійкості для ПрАТ «АртВайнері» за період 2008–2018 рр. на основі використання таксономічного показника. Розраховано прогнозні значення показника фінансової стійкості суб’єкта міжнародного бізнесу, а також верхня і нижня межі довірчих інтервалів на 2019–2020 рр., що дозволить розробити стратегічні напрями його розвитку. Перспективами подальших досліджень у даному напрямі є обґрунтування розробки механізму управління фінансовою стійкістю та платоспроможністю суб’єктів міжнародного бізнесу, а на концептуальному рівні – уточнення деяких понять та їх логічного використання у практичній діяльності.