Перегляд за Автор "Оверчук, Вікторія Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВісник ДОНЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СТУСА(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2022) Дімітріу, Сільвія Дмитрівна; Дударенко, Артем Андрійович; Кушнір, Юлія Володимирівна; Оверчук, Вікторія Анатоліївна; Худа, Марія Борисівна
- ДокументПРОБЛЕМА МОБІНГУ У РОБОЧОМУ СЕРЕДОВИЩІ УКРАЇНИ(2019) Оверчук, Вікторія АнатоліївнаБільшість часу свого життя людина проводить на роботі. Саме тому велика увага приділяється реалізації всіх прав працівників, передбаченим трудовим законодавством. Але психологічне цькування в колективі не є рідкістю в наш час. Проблема булінгу і мобінгу на роботі все частіше обговорюється в засобах масової інформації та професійних спільнотах. Вчені, що займаються вивченням особливостей поведінки в організаціях, тепер приділяють увагу і цій проблемі. Так, за останні два роки з'явилася низка публікацій в наукових журналах і написано кілька книг, які присвячені неприпустимому поводженню на робочих місцях, жорстокості керівництва, проблемам булінгу і мобінгу.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПОВЕДІНКОВИХ ЗМІН У ДІТЕЙ УНАСЛІДОК ТРАВМАТИЧНОГО СТРЕСУ ВІЙНИ В УКРАЇНІ(Чернігів: Акад. Держ. пенітенціарної служби. Науковий вісник Сіверщини., 2022) Оверчук, Вікторія АнатоліївнаThe article is devoted to the peculiarities of psychological traumatization of children of different age groups as a result of military aggression in Ukraine. A special category that suffers psychotrauma is children, whose stress can be aggravated by the behavior of adults who feel fear, anxiety and helplessness in the realities of war. The author draws attention to the fact that parents can become a source of transmission of psychotrauma to their unborn children due to imperceptible but hereditary shifts in the genome and under the influence of constant anxiety caused by the experience of war. In this way, suffering can be passed down through the generations. Emotional response to military events in the east of the country can be traumatic stress for children and adults. The author identified and described five main types of traumatic events, which are especially often responsible for mental and physical suffering in the future: emotional neglect, emotional and physical violence, sexual aggression and sexual violence. The patterns of early psychological traumatization, negative changes in behavior due to a break in the relationship with a close adult are analyzed. The article highlights the peculiarities of the behavioral manifestations of children who have experienced a traumatic experience, taking into account their age, namely preschool children, children of primary school age and teenagers. The main types of immediate or delayed reactions demonstrated by children as a result of experiencing a traumatic situation are considered: expressive reactions, controlling reactions, shock reactions. Particular attention is paid to psychological defense mechanisms, with the help of which the child tries to cope with the traumatic situation. The results obtained by the author prove the need for further study of resources for overcoming the stress of war in children and adolescents, formation of their stress resistance at different levels: individual, social, cultural.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ІНВАЛІДНОСТІ: МОДЕЛІ ТА СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗАННЯ(2019) Оверчук, Вікторія Анатоліївна; Кушнір, Юлія ВолодимирівнаВисвітлюються соціально-психологічні проблеми інвалідів, важливі не так самі по собі, як, перш за все, у контексті вивчення механізмів інтеграції осіб з інвалідністю в соціум, створення рівних можливостей для інвалідів, забезпечення оптимальних умов для розкриття їхніх компенсаторних можливостей, ефективної адаптації та соціалізації. Розглянуто причини ускладнення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, пов’язані з низкою труднощів соціально-психологічного характеру. Висловлюється припущення, що такий стан речей головним чином зумовила медично орієнтована модель інвалідності, яка до недавнього часу панувала в нашому суспільстві. У зв’язку з цим у соціумі сформувався відповідний стереотип – соціальна стигма, що представляє інвалідів як “хворих”, які потребують постійного стороннього догляду і доля яких – перебувати в установах інтернатного типу. Звертається також увага і на негативні наслідки іншої моделі інвалідності – соціально орієнтованої, відповідно до якої особи з інвалідністю сприймалися як “соціально слабкі” люди, не здатні до самостійного життя, що тягло за собою посилення контролю за їхньою життєдіяльністю, який нерідко переходив у гіперопіку. Обґрунтовується думка про те, що сьогодні на часі зміна парадигми щодо надання допомоги людям з інвалідністю, перехід до більш сучасної біопсихосоціальної моделі інвалідності. Наголошується, що дискримінація з боку суспільства призводить до виникнення фізичних та соціальних бар’єрів, які гальмують, обмежують особистий вибір людини з інвалідністю; а проте ефективність процесу соціальної адаптації осіб з обмеженими можливостями залежить не тільки від умов середовища, його лояльності щодо адаптанта, а й від зусиль самої особи з інвалідністю, її здібностей і бажання опановувати ситуацію, долучатися до системи соціальних відносин. Стверджується, що психологічний аспект інвалідності відображає як особистісно-психологічну спрямованість самого інваліда, так і емоційнопсихологічне сприйняття проблеми інвалідності суспільством. Соціальна незахищеність осіб з інвалідністю пов’язується ще й з впливом психологічного чинника, що формує їхнє ставлення до суспільства й утруднює адекватний контакт із ним. Підкреслюється, що розглянуті психологічні проблеми осіб з інвалідністю перешкоджають нормальним відносинам з оточенням, негативно позначаються на їхній працездатності, загалом світосприйнятті, чим посилюють їхню соціальну ізоляцію. Висловлюється сподівання, що, вирішуючи основні соціальні проблеми інвалідів, а саме: підвищення їхнього соціального статусу, поліпшення матеріального становища, професійної затребуваності тощо, – фахівці обов’язково будуть брати до уваги вищезазначені особистісні психологічні проблеми.