Перегляд за Автор "Легойда А.О."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВПЛИВ ПАНДЕМІЇ НА ФРАНЧАЙЗИНГ(Тернопіль: ТНТУ, 2023) Шкурат М.Є.; Легойда А.О.Середина березня 2020 року внесла корективи в усі сфери нашого звичного життя. Усі сфери світової економіки зазнали величезних втрат. Це також виплинуло на неминучі зміни, які потрібно було швидко приймати та одразу застосовувати відповідні заходи для їх упровадження. Абсолютно всі країни зазнали збитків від пандемії COVID-19 та її нищівного впливу на усі сфери національної економіки. Сфера франчайзингу не стала винятком. Найбільша кількість франшиз за статистикою, як відомо, припадають на сферу послуг, яка найбільше постраждала від впровадження жорстких карантинних заходів. Відсутність дозволу на повноцінну роботу, як у докарантинний пе ріод, залишила деякі мережі взагалі без будь-якої виручки. Саме це ставало поштовхом до змін форматів франшиз, якщо такі були можливі, або до їхнього повного закриття. Адже не всі франчайзери могли виплатити роялті при низьких заробітках, а деяким взагалі довелося зіштовхнутися з їхньою повною відсутністю. Тому закриття для деяких форматів було найліпшим рішенням. Ті ж, кому вдалося зберегти формат, хоч і з можливими змінами, зіштовхнулись з новою реальністю, де тепер потрібно було враховувати не лише інтереси споживачів, а й нові карантинні норми. Саме тому аналіз франчайзингової діяльності під час пандемії є актуальним. У статті зібрано та проаналізовано роботу сфери франчайзингу в період пандемії COVID-19, карантинних та післякарантинних заходів. Доведено їх прямий вплив на організацію роботи. Проведено аналіз готовності потенційних підприємців до купівлі франшизи в порівнянні з купівлею готової бізнес-моделі та початком власної справи з нуля. Визначено основні світові напрямки, в яких зараз актуально відкривати і розвивати франчайзингові мережі, щоб бути актуальними і затребуваними. Розглянуто, як відреагували саме вітчизняні мережі на карантинні заходи, які антикризові засоби застосували для своїх підприємств, які нові формати облаштували на базі основних підприємств. Також досліджено лояльність деяких франчайзерів та їх антикризові заходи для франчайзі. Лояльність деяких власників дозволила їм зберегти свою мережу в економічно складний час.