Перегляд за Автор "Краковська Анжеліка"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ КОМЕНДАНТСЬКОЇ ГОДИНИ В УМОВАХ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2023) Краковська Анжеліка; Пасічник АнгелінаРобота присвячена окремим аспектам адміністративної відповідальності за порушення комендантської години в умовах правового режиму воєнного стану. Внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України за указом Президента України на території держави з 24 лютого 2022 року було введено воєнний стан, який в певній мірі обмежує конституційні права і свободи людини і громадянина. З метою гарантування безпеки разом із воєнним станом було запроваджено і комендантську годину як захід правового режиму воєнного стану, передбачений пунктом п’ятим частини першої статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Однак, комендантська година (заборона перебування у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток і посвідчень) була запроваджена, а норми, яка б передбачала адміністративну відповідальність за порушення такої заборони, нажаль, в чинному законодавстві не передбачено. Тобто, на сьогоднішній день відсутня окрема стаття в Кодексі України про адміністративні правопорушення, яка б передбачала притягнення до адміністративної відповідальності та застосування стягнень до винних осіб, які порушили комендантську годину. У зв’язку з вищезазначеним та актуальністю теми, яка не викликає сумнівів і потребує вирішення на законодавчому рівні, проведено дослідження.
- ДокументАНТИКОРУПЦІЙНА ПОЛІТИКА ТА АНТИКОРУПЦІЙНИЙ КОМПЛАЄНС(Тернопіль: ФОП Шпак В.Б., 2024-02) Краковська АнжелікаРобота присвячена окремим аспектам антикорупційної політики та антикорупційного комплаєнсу. Питання, пов’язані з такими поняттями як корупція, запобігання корупції, антикорупційна політика, комплаєнс, антикорупційний комплаєнс тощо тривалий час знаходяться в полі зору науковців та практиків як України, так і міжнародного співтовариства. Від років проголошення незалежності України корупція розглядається як загроза національній безпеці; негативне явище; сукупність різних за характером і ступенем суспільної небезпеки корупційних діянь, правопорушень (кримінальних, адміністративних, дисциплінарних та ін.), а також порушень етики поведінки посадових осіб, пов’язаних із вченням цих діянь. Корупція в будь-яких її проявах є однією з найнебезпечніших проблем сучасного суспільства, і саме тому Україна як і більшість держав, застосовує широкий спектр заходів запобігання та протидії корупції. В роботі досліджено ці та інші поняття та окремі аспекти щодо антикорупційної політики та антикорупційного комплаєнсу. Зароблено висновок, що поняття антикорупційна політика та антикорупційний комплаєнс взаємопов’язані між собою. З врахуванням міжнародних актів та стандартів, нормативно-правові акти, що регламентують ці питання в Україні потребують удосконалення через прийняття нових нормативно-правових актів, а також через внесення змін і доповнень до існуючих, наприклад з питань щодо: комплаєнс-контролю, який допоможе мінімізувати корупцію; запровадження в органах державної влади та місцевого самоврядування комплаєнс-системи, яка буде передбачати заходи, що допоможуть запобігти репутаційним втратам, усунути можливі ризики ще на етапі їх потенційного виникнення, запобігти конфлікту інтересів тощо. Зазначене вище також можна реалізувати через розробку антикорупційних стратегій, розширення системи антикорупційних уповноважених, роботу над етичними «кодексами» (сode of сonduct).
- ДокументЗапобігання корупційним проявам у державній службі(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2023-11-23) Краковська Анжеліка; Наумова АнастасіяРобота присвячена окремим аспектам питанням щодо запобігання корупційним проявам у державній службі. Питання корупції є одним із найбільш проблемних питань у будь-якій країні. Це негативне явище впливає не лише на економіку, політику, управління, соціальні та правові відносини, міжнародні зв’язки, а й підриває основи верховенства права та демократії в державі. Боротьба з корупційними проявами є важливим напрямом державної політики України як з точки зору національної безпеки, так і з точки зору входження України до ЄС. Особливої уваги потребують питання запобігання корупційним проявам у державній службі державними службовцями, які здійснюють встановлені повноваження, безпосередньо пов’язані з виконанням завдань і функцій державного органу і мають дотримуватися принципів державної служби. Особливо небезпечними є правопорушення, пов’язані з корупцією (в тому числі адміністративні) в умовах воєнного стану, оскільки від належної організації діяльності органів державної влади досить часто залежить життя та здоров’я великої кількості людей, безпека держави, спроможність протистояти збройній агресії.
- ДокументКонституція України у забезпеченні соціальної функції держави(Київ: ВАІТЕ, 2023., 2023-10-06) Краковська АнжелікаРобота присвячена Конституції України у забезпеченні соціальної функції держави. В роботі зазначено, що соціальна функція держави є однією з функцій, яка зазнала докорінних змін у процесі конституційного розвитку України. Акцентовано увагу, що на основі Конституції України і дієвої системи конституційного законодавства наша сучасна держава здійснює свою соціальну функцію. У суто правовій площині це пов’язано і з реалізацію норм Конституції та законів України, і з активною діяльністю щодо вдосконалення чинного законодавства України. Серед важливих напрямів правової діяльності, які пов’язані з реалізацією соціальної функції, необхідно назвати: 1) приведення національного права у відповідність до норм міжнародного права та стандартів Ради Європи і ЄС із питань формування та функціонування соціальної держави; 2) формування комплексної галузі соціального законодавства, доопрацювання та ухвалення систематизованого законодавчого акта з метою впорядкування соціальних прав та гарантій людини і громадянина; 3) підвищення правового статусу соціального партнерства як одного з важливих інструментів реалізації основних завдань соціальної держави; 4) законодавче закріплення критеріїв оцінки діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в соціальній сфері, переформатування моделі соціальної політики держави.
- ДокументОПТИМІЗАЦІЯ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ(Тернопіль: ФОП Шпак В.Б., 2024-01-11) Краковська Анжеліка; Морозова ОленаРобота присвячена окремим аспектам оптимізації органів виконавчої влади. В роботі зазначено, що не дивлячись на те, що в Україні введено воєнний стан з 24 лютого 2022 року, система центральних органів виконавчої влади за 2022 та 2023 роки зазнала суттєвих змін. Відповідно до Конституції України та Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства України та інші центральні органи виконавчої влади. В свою чергу, система ЦОВВ є складовою системи органів виконавчої влади, вищим органом якої є Кабінет Міністрів України. У зв’язку з оптимізацією ЦОВВ були внесені відповідні зміни і у перелік таких органів, і у нормативно-правові акти, які регулюють відповідні питання щодо цих ЦОВВ, також зазнали змін їх правовий статус, повноваження, завдання тощо. Зазначено, що у 2022 та 2023 роках зміни щодо оптимізації системи ЦОВВ відбулись, вони потягнули за собою й удосконалення чинних нормативно-правових актів. Однак, за необхідності та з врахуванням умов сьогодення, наближення членства України в ЄС, можливі й інші процеси пошуку оптимальної побудови системи ЦОВВ, а також удосконалення нормативно-правової бази, їх правового статусу, повноважень, завдань, організації діяльності тощо.