Перегляд за Автор "Калініченко В.І."
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументFLIPPED CLASSROOM AS A LEARNING TECHNOLOGY IN ESP TEACHING(Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2017) Калініченко В.І.; Kalinichenko V.I.In current studies, dedicated to the issues of didactics within effective arrangement of ESP classes for students majoring in various specialisms, the student-centered approach tends to dominate with the flipped classroom (also known as “inverted classroom” or “flipped learning/flipped teaching”) as one of the most meaningful and important concepts to focus on. The greater majority of scholars commonly view the flipped classroom as a specific instructional model in which students consider the learning materials before class via instructorprovided video lectures or other pre-class learning content outside the classroom, whereas in-class time is used for student-centered active learning, namely problem solving, collaborative work, laboratory experiments, etc.
- ДокументGeneral English: методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Іноземна мова» для здобувачів вищої освіти 1 курсу економічного факультету.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2023) Калініченко В.І.; Кондратюк М.В.; Іщук Н.Ю.Welcome, EFL (English as a Foreign Language) students on a journey of learning General English. This guidebook has been created to assist students in making the most out of their first year studying, which typically consists of two semesters. As an EFL student, you may be wondering how to make the most of your time in class and outside of class, how to expand your vocabulary, review and learn grammar, and how to compose topics in English effectively. This guidebook is here to help you achieve these goals and more. Goal 1. Expand your vocabulary. Vocabulary is one of the building blocks of language learning, and it is essential to have a good grasp of it to communicate effectively in English. In this guidebook, you will find a variety of techniques and strategies to help you build your vocabulary, from learning words in context to using flashcards and word lists. Goal 2. Review and learn grammar rules effectively. Learning grammar can be daunting, but with the right approach, it can be a rewarding experience. In this guidebook, you will find tips and tricks to help you understand and remember grammar rules, from using real-life examples to practicing through games and activities. Goal 3. Compose topics effectively. Whether it is for a presentation, an essay, or a report, writing topics in English can be challenging. This book will provide you with a step-by-step guide to help you compose topics effectively, from brainstorming to drafting to editing and revising
- ДокументДеякі аспекти метафоричної концептуалізації свідомості в англійській та українській мовах(Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса, 2015) Калініченко В.І.; Котенко К.СУ статті розглядається низка метафоричних стратегій і підстав метафоричного перенесення, які об’єктивують в англійській та українській мовах такий когнітивний процес, як свідомість, а також його складові: пам'ять, мислення, уяву, увагу. Дослідження проводилося на фактичному матеріалі мовної концептуалізації цих категорій у художніх творах англійських, американських та українських письменників 19-20 століття.
- ДокументДеякі особливості інтерпретаційних складових концептів НЕВДАЧА і FAILURE (на матеріалі сучасної української та американської художньої літератури)(Житомир: Видавництво ЖДУ, 2011) Калініченко В.І.У статті здійснюється зіставний аналіз основних конституентів в структурі інтерпретаційних полів концептів НЕВДАЧА і FAILURE на основі когнітивних ознак, сформованих у результаті когнітивної інтерпретації вибраних прикладів вербалізації досліджуваних концептів у сучасних українських та американських літературних творах.
- ДокументДеякі периферійні аспекти змістової організації концептів «УСПІХ», «SUCCESS», «HЕВДАЧА» і «FAILURE» в епідигматичному контексті(Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Калініченко В.І.Статтю присвячено аналізові периферійних композитів концептів УСПІХ, SUCCESS, HЕВДАЧА i FAILURE на рівні їхньої змістової організації в епідигматичній площині за результатами обстеження текстових джерел сучасної української та американської художньої літератури. У межах зон ближньої, дальньої і крайньої периферії контрастованих концептів визначаються їхні національно-специфічні й подібні когнітивні ознаки, актуалізовані через літературну думку в мовній свідомості представників української та американської комунікативних спільнот.
- ДокументДеякі соціолінгвістичні чинники формування концептуальних фрагментів успіху й невдачі в американській та українській мовній свідомості(Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Калініченко В.І.Статтю присвячено виокремленню та аналізові соціолінгвістичних чинників концептуалізації абстрактних феноменів успіху й невдачі свідомістю представників мериканської та української лінгвоспільнот із залученням даних психолінгвістичного експерименту, розглядається екстернальна та інтернальна специфіка національного характеру американських й українських комунікантів у контексті розуміння та осмислення ними досліджуваних концептуальних феноменів.
- ДокументЕсе як провідний інструмент оцінювання англомовного писемного мовлення здобувачів вищої освіти(Estonia: Uhingu Teadus juhatus, 2020) Калініченко В.І.В межах компетентнісного підходу есе вважається одним з найефективніших інструментів оцінювання сформованих на рівні писемного мовлення знань, умінь та навичок здобувачів освіти у процесі навчання за програмами бакалавріату, магістратури та аспірантури, а також при складанні міжнародних іспитів для визначення рівня володіння англійською мовою (FCE, CAE, IELTS та ін.). Написання есе може здійснюватися в аудиторному та позааудиторному режимах і дозволяє якісно оцінити вміння студента письмово висловити свої судження та думки, робити узагальнення та уточнення, самостійно аналізувати поставлену проблему, використовуючи концепції та аналітичний інструментарій певної дисципліни чи її аспекту.
- ДокументЗіставна характеристика інформаційного змісту концептів УСПІХ / SUCCESS в українській та американській мовній свідомості за результатами психолінгвістичного експерименту(Луцьк: ВНУ, 2009) Калініченко В.І.У статті з’ясовано особливості виокремлення когнітивних ознак у процесі опису структури концепту й запропоновано характеристику інформаційного змісту концептів УСПІХ/SUCCESS у мовній свідомості носіїв української й американської комунікативних культур у зіставленні за результатами психолінгвістичного експерименту.
- ДокументКогнітивно-психологічні аспекти дослідження вербалізованих концептів «УСПІХ», «НЕВДАЧА», «SUCCESS» і «FAILURE» (на матеріалі сучасної української та американської літератури).(Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Калініченко В.І.У статті в контексті з’ясування низкою психологічних студій деяких сутнісних аспектів категорій успіху й невдачі розглядаються когнітивно-психологічні особливості вербалізованих концептів УСПІХ, НЕВДАЧА, SUCCESS i FAILURE на фактичному матеріалі їхньої мовної об’єктивації в сучасних українських та американських літературно-художніх творах.
- ДокументКольоративна лексика в українськомовному міліті-псевдоніміконі (на прикладі бойових позивних воїнів ОУН-УПА)(ОЛОМОУЦ (Словакія): Університет Палацького, 2023) Калініченко В.І.Поліаспектна та вельми широка проблематика сучасного українського псевдонімікону, зокрема такого його лексичного пласту, як бойові позивні (військові псевдо, мілітіпсевдоніми), стає для сучасного мовознавства все більш актуальною та значущою, що головно пов’язано із загостренням українсько-російських відносин у пост’євромайданівський період, початком у 2014 році антитерористичної операції України на Донбасі та розв’язаною Російською Федерацією повномасштабною війною проти України 24 лютого 2022 року. Сьогодні увага дослідників прикута не лише до різноманітних лексичних новотворів, конституенти яких вербалізують реалії цього періоду, а й військового псевдонімікону часів національно-визвольного руху України в контексті активної діяльності ОУН (Організації Українських Націоналістів) — УПА (Української Повстанської Армії) (1942–1954 рр.).
- ДокументЛінгвокультурна специфіка та ключові ціннісні концепти сучасної англомовної комунікативної спільноти(Кіровоград: Кіровоградський національний технічний університет, 2008) Калініченко В.І.Будь-який лінгвокультурний колектив має свої концептуальні цінності, які можуть виявлятися в різних онтологічних сферах – соціальному устрої, дозвіллі, праці, побуті, символіці тощо. І кожна з таких сфер має свої власні «максимально узагальнені значення на основі образної конденсації смислу» – концепти.
- ДокументЛінгвістика брехні (ментіологія): основні комунікативні технології моделювання неправди.(Вінниця: ТВОРИ, 2023) Калініченко В.І.Однією з проблем лінгвістики брехні є комунікативні технології (тактики і стратегії), спрямовані на моделювання брехні, неправди, фейку, що робить мовлення неетичним, порушуються основоположні постулати позитивної комунікації, етичної поведінки. Метою пропонованої наукової розвідки є узагальнено схарактеризувати основні комунікативні технології моделювання неправди.
- ДокументНЕПРАВДА ЯК СМИСЛОВИЙ КОМПОНЕНТ У СТРУКТУРІ УКРАЇНСЬКОМОВНОГО ПСЕВДОНІМА(Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2022) Калініченко В.І.Колективна монографія присвячена багатогранній науковій постаті професора Т. А. Космеди з нагоди її 65-літнього ювілею. У праці вміщено дослідження однодумців, колег, учнів і послідовників, що висвітлюють широке коло наукових інтересів ювілярки та присвячені актуальним напрямам сучасної лінгвістики. Для науковців, викладачів і здобувачів закладів вищої освіти.
- ДокументОбразна складова концепту SUCCESS в американській мовній свідомості за результатами психолінгвістичного експерименту(Київ: Вид. центр КНЛУ, 2009) Калініченко В.І.На часі найбільш ефективним методом дослідження психологічно реальних значень і концептів як «реалій свідомості» мовців виступає психолінгвістичний експеримент, результати якого передусім надають можливість доповнити уявлення про зміст концепту, що склалося в процесі вивчення матеріалів лексикографічних джерел, текстового матеріалу, а також конкретизувати це уявлення щодо певної групи носіїв мови. За наявності великої кількості респондентів результати експерименту можливо розглядати як відбиття тих елементів концепту, які виступають «національно значущими».
- ДокументОбразний зміст концепту УСПІХ в українській лінгвосвідомості за результатами асоціативного експерименту(Кіровоград: КДПУ, 2009) Калініченко В.І.У статті розглядаються особливості асоціативного експерименту як одного з основних методів лінгвокультурологічних і лінгвокогнітивних досліджень, а також пропонується характеристика образного змісту концепту УСПІХ шляхом виокремлення та аналізу його чуттєвих і когнітивних елементів за результатами асоціативного експерименту з носіями української мовної свідомості.
- ДокументОсобливості польової стратифікації концептів УСПІХ, НЕВДАЧА, SUCCESS, FAILURE за результатами психолінгвістичного експерименту(Warszawa: Sp. z.o.o. «Diamond Trading Tour», 2012) Калініченко В.І.Домінування в мовознавстві протягом останнього десятиріччя антропоцентричного напрямку зумовлює зростання зацікавленості вчених у «живій мові», яка функціонує в реальній комунікації і не є абстрагованою від безпосереднього носія, на відміну від «мертвої мови», зафіксованої в лексикографічних джерелах. У зв’язку з цим виникла необхідність у дослідженні специфіки об’єктивації мовних концептів у синтагматичному вимірі за рахунок емпіричних даних психолінгвістичних експериментів, залучення яких підвищує достовірність результатів студійювання особливостей концептуалізації явищ дійсності когнітивною свідомістю, що через вербальні експериментальні одиниці проеціюється на мовну свідомість колективного інформанту певної комунікативної спільноти.
- ДокументПаралінгвальна версифікація концептів SUCCESS, УСПІХ, FAILURE та НЕВДАЧА в американській та українській мовних культурах.(Lublin, 2017) Калініченко В.І.Монолінгвальні та зіставні наукові студії, присвячені дослідженню лінгвоконцептів на різноманітному мовному та мовленнєвому матеріалі, не втрачають своєї актуальності. У межах цієї наукової розвідки пропонуємо розглянути особливості паравербальної репрезентації концептів (далі кк.) SUCCESS, УСПІХ, FAILURE і НЕВДАЧА в американській та українській лінгвокультурах на матеріалі вибраних текстових фрагментів з творів сучасної американської та української художньої літератури.
- ДокументПериферійні складові концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА в американській та українській мовній свідомості.(Вінниця:ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 2015) Калініченко В.І.У статті з опертям на корпус вербальних реакцій, одержаних від американських та українських інформантів у результаті психолінгвістичного експерименту, описані зони ближньої, дальньої і крайньої периферії концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА. Встановлено, що реалізація зіставлюваних концептів у зазначених периферійних зонах здійснюється, головно, за рахунок когнітивних ознак інтерпретаційних полів концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА (при цьому домінують ознаки інформаційної та утилітарної зон), слабко вираженими є поняттєво-денотативні та перцептивно-когнітивні характеристики досліджуваних концептів на рівні їхньої периферійної організації. Ураховуючи кількісні показники когнітивних ознак, що наповнюють зони ближньої, дальньої і крайньої периферії, висловлено припущення щодо більшої змістової багатомірності концептів SUCCESS-FAILURE, їхніх глибших і різноплановіших смислових нашарувань у свідомості американських респондентів у зіставленні з концептами УСПІХ-НЕВДАЧА, які мають менш істотне смислове навантаження у свідомості українськомовних інформантів.
- ДокументПерцептивно-образні складові концептів “УСПІХ” і “SUCCESS” в українській та англійській мовах (на матеріалі текстів сучасної художньої літератури).(Херсон : ХДУ, 2011) Калініченко В.І.Статтю присвячено розгляду актуальної для лінгвокогнітивних досліджень проблеми формування та описання образного шару концепту в межах семантико-когнітивного підходу на прикладі з’ясування та зіставної характеристики структури чуттєво-образних складових концептів УСПІХ і SUCCESS шляхом виокремлення когнітивних ознак перцептивного та когнітивного конституентів зазначених складових на матеріалі сучасних текстів української та американської літератури.
- ДокументПольова стратифікація вербалізованих концептів «УСПІХ» і «SUCCESS» (на матеріалі сучасної української та американської художньої літератури)(Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Калініченко В.І.У статті розглядається методологічна специфіка виконання польової стратифікації концепту й подаються результати дослідження змістової організації вербалізованих концептів «УСПІХ» і «SUCCESS» в епідигматичній площині, виокремлюються ядерні та периферійні когнітивні ознаки студійованих концептів в українській та американській мовній свідомості, які фіксуються сучасною літературною думкою обох комунікативних спільнот. У даній науковій розвідці також здійснюється моделювання графічної форми репрезентації змісту концептів «УСПІХ» і «SUCCESS» у вигляді польової структури.