Перегляд за Автор "Важеніна О. Г."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАВТОРСЬКЕ ПЕРИФРАЗОТВОРЕННЯ У ХИМЕРНІЙ ПРОЗІ ЄВГЕНА ГУЦАЛА(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019) Метельна А.Д.; Важеніна О. Г.У статті розглянуто авторське перифразотворення Євгена Гуцала на матеріалі химерного роману «Приватне життя феномена». Зроблено спробу упорядкування та опису фактичного матеріалу за різними ознаками. Простежено функційні можливості перифраз у химерному тексті.
- ДокументВИВЧЕННЯ СЛОВОТВОРУ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ(Донецьк: ДонНУ, 2013) Важеніна О. Г.У статті розглядається вдосконалення методики вивчення словотвору у шкільному курсі української мови. Ключові слова: словотвір, словотвірна похідність, твірна основа, словотвірна структура слова.
- ДокументВивчення словотвору у шкільному курсі української мови: проблеми і шляхи вдосконалення.(Донецьк: ДонНУ, 2013) Важеніна О. Г.У статті розглядається вдосконалення методики вивчення словотвору у шкільному курсі української мови. The improving of methods of word formation studying in the school course of Ukrainian language is reviewed in the article.
- ДокументГРАДУАЛЬНА СИНОНІМІЯ ФРАЗЕОЛОГІЧНИХ ОДИНИЦЬ ЯК ОБРАЗНО-ВИРАЖАЛЬНИЙ ЗАСІБ МОВОТВОРЧОСТІ ЄВГЕНА ГУЦАЛА(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2016) Важеніна О. Г.У статті розглянуто градаційні відношення, що розвиваються у середині фразеологічного синонімічного ряду і породжують особливий тип синонімії – градуальну фразеологічну синонімію. Таке нанизування увиразнюють авторські інтенції і посилюють експресію висловлення загалом.
- ДокументЛІНГВІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019) Коваль Л. М.; Важеніна О. Г.; Домрачева І. Р.; Бортун К. О.; Митько Н. А.; Аксьонова І.О.У методичних рекомендаціях наведено схеми та зразки фонетичного, лексикологічного, морфемного, словотвірного, морфологічного, синтаксичного та стилістичного аналізів. Подано список рекомендованої літератури для самостійного опрацювання. Для студентів-філологів усіх форм навчання, викладачів вищих навчальних закладів
- ДокументМовна гра як основа освоєння асоціативного потенціалу фразеологічних одиниць.(Донецьк: ДонНУ, 2014) Важеніна О. Г.У статті йдеться про особливості тексту химерного роману в межах постмодернової культурної парадигми. Однією з основних ознак такого тексту є наявність мовної гри, для реалізації якої найбільш доречними видаються фразеологічні одиниці мови. Видозмінені фразеологізми доречно аналізувати, враховуючи не тільки їх стилістичну, але й прагматичну функцію в тексті.
- ДокументРеалізація принципу перспективності і наступності у підготовці вчителів-філологів(Донецьк: ДонНУ, 2009) Важеніна О. Г.У статті розглядається зв'язок вишівського курсу сучасної української мови зі шкільним матеріалом. Запропоновано посилити інтеграцію ВНЗ – школа під час викладання дисциплін професійно-орієнтованого циклу.
- ДокументРУССКАЯ ФРАЗЕОЛОГИЯ КАК СУДЬБА(Москва: РУСАЙНС, 2020) Важеніна О. Г.; АНАТОЛИЙ ЗАГНИТКОВ рецензии анализируется монография Жукова А.В. «Очерки по фразеологической семантике», развивающая семасиологические идеи фразеологической теории профессора Жукова В.П. и являющаяся синтезом предыдущих исследований автора.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОЇ ФРАЗЕОДИДАКТИКИ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2016) Важеніна О. Г.У статті йдеться про необхідність виокремлення нового підрозділу в межах української фразеології – української фразеодидактики, який має свій об‟єкт і предмет вивчення, власні методи дослідження. Проаналізовано здобутки української фразеодидактики шляхом систематизованого опису базових навчальних, навчально-методичних, словникових, довідкових видань, практикумів з теоретичних основ фразеології, способів і прийомів вивчення фразеологічних одиниць у навчальних закладах різних рівнів. Розглянуто найбільш вагомі навчальні видання, які стали підґрунтям сучасної фразеодидактики.
- ДокументТекстотвірні функції афористичних висловів у химерних романах Євгена Гуцала.(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019) Важеніна О. Г.У статті досліджується авторські інтенції у використанні афористичних виразів у химерних романах Євгена Гуцала, зокрема комічна, загальнодидактична (застерігають, вчать), пізнавальна (сприяти глибшому проникненню у філософську сутність буття), інтерпретативна (оцінюють конкретну ситуації), полемічна (підкріплюють і посилюють аргументи у суперечці).
- ДокументТеоретико-методичні засади вивчення прислівника у вищій школі.(Донецьк: ДонНУ, 2012) Важеніна О. Г.; Омельченко З. Л.У статті подано методичні рекомендації щодо подолання труднощів під час вивчення прислівників у вищій школі.
- ДокументФОНОВІ ЗНАННЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ДЕКОДУВАННЯ СЕМАНТИКИ БІБЛІЙНИХ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ(Tampere, Finland: Scholarly Publisher ICSSH, 2023-11-14) Важеніна О. Г.; Державець Т. А.Розкрито особливості фразеологічного значення та роль фонових знань у семантизації фразеологічних одиниць біблійного походження.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА ЗАНЯТТЯХ З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2016) Важеніна О. Г.У статті висвітлено досвід роботи над формуванням професійної компетенції майбутніх учителів-філологів на заняттях з методики викладання української мови.
- ДокументФразеологічне новаторство Євгена Гуцала.(м. Дніпро: Ліра, 2021) Важеніна О. Г.У статті висвітлене оказіональне фразеутворення у химерних романах Євгена Гуцала
- ДокументФРАЗЕОЛОГІЧНІ ТРАНСФОРМИ ЯК МАРКЕРИ ХИМЕРНОЇ ПРОЗИ ЄВГЕНА ГУЦАЛА(Сімферополь: Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського, 2009) Важеніна О. Г.У статті розглянуто субстантивацію як різновид структурно-семантичної трансформації фразеологічних одиниць. Аналіз здійснено на фактичному матеріалі химерної прози Євгена Гуцала.
- ДокументЯВИЩЕ ПАРАДОКСУ В УКРАЇНСЬКІЙ ЕТНОПАРЕМІОЛОГІЇ(Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 2020) Важеніна О. Г.Статтю присвячено дослідженню українських етнопаремій, побудованих на одному з прийомів експресивної стилістики – парадоксі. Матеріалом дослідження слугували каламбури, для яких парадокс є особливо показовою ознакою. Встановлено, що парадокс досить продуктивно використовується в українських етнопареміях. Типологізовано етнопаремії, побудовані на основі ігрового парадоксу, що є порушенням загальноприйнятих стереотипів. Встановлено, що парадокс у етнопареміях зумовлений референційною незв’язністю, суперечливістю досвідних знань людини їх мисленнєвому аналізові у судженні та вербальній фіксації.