Перегляд за Автор "Боєнко, О.Ю."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕКО-БРЕНДИНГУ ВІТЧИЗНЯНИМИ ТОВАРОВИРОБНИКАМИ(Покровськ: ДВНЗ «Донецький національний технічний університет», 2019) Боєнко, О.Ю.The purpose of the work is to develop the scientific basis for the implementation of eco-branding at the domestic enterprises. The object of the research is the general characteristics of eco-branding and its peculiarities in Ukraine. Research Methods. The research used such methods as analysis, synthesis, generalization and concretization. Results. The interpretation of the concept of eco-branding (environmental branding, green branding) is investigated. It is proposed to consider eco-branding as a process related to the optimal combination of production capabilities and marketing policy of an enterprise focused on greening the product by choosing the best ways to present the product to the consumer. The factors that influence the creation of environmental branding by domestic enterprises are identified. The main factors contributing to the development of organic production in Ukraine are described. The advantages of eco-branding directly in the financial sphere are presented. The structural relation "quality-price-ecology" is formulated. Marketing approaches in environmental branding are considered. Features of existence of eco-branding in Ukraine are revealed. Scientific novelty. The place of eco-branding in the financial and economic activity of the enterprise is determined. It is suggested to consider eco-branding through the key concepts - production and marketing. Practical importance. The scheme of functioning of eco-branding with the optimal combination of quality, price and environmental friendliness of the product has been developed, which allows the main categories that influence its positioning on the market. It is proposed to consider an effective eco-branding system as a constant value equal to 1. At the same time, 0.45 is attributed to quality (production); 0.35 - on price (marketing policy); determine 0.2 - for environmental friendliness. These values (ratios) may vary based on the individual characteristics of the enterprise (firm).
- ДокументКЛАСИФІКАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я(Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2020) Міщук, А.А.; Боєнко, О.Ю.The subject of the study is a typology of marketing competitive strategies for healthcare organizations operating in the healthcare market. The article describes general approaches to the formation of M. Porter's competitive strategies, on the basis of which groups of healthcare organizations are identified, in which it is possible to use basic competitive strategies – cost leadership, differentiation, focus. The author interpreted M. Porter's generic strategies for health care organizations on the basis of a study of the conceptual structure of competition in the health care market and identified the main strategies based on three competitive advantages - quality of healthcare services, improvement of the process of creating healthcare services, differentiation of healthcare services. Criteria for organizing and grouping competitive marketing strategies for healthcare organizations are proposed: cost orientation, focus on service quality, consumer oriented. The developed classification is based on the study of different models of competition and considers the peculiarities of the medical field. Separately, the author focuses on comparing «Red ocean» and «Blue ocean» strategies and examines the possibilities of introducing streamlined database technology (blockchain) in developing competitive strategies for health care organizations. The advantages of the combination of Blue ocean strategy and blockchain technology are substantiated in the article.
- ДокументСТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ БЕНЧМАРКІНГУ(ДонНУ імені Василя Стуса, 2020) Савченко, М.В.; Боєнко, О.Ю.У статті досліджено сутність понять «стратегія» та «стратегія розвитку», визначено їх спільні характеристики. Обґрунтовано, що стратегія розвитку може бути як складовою загальної стратегії, так і окремим напрямом роботи організації. Запропоновано здійснювати розвиток закладу вищої освіти за елементами його потенціалу, до якого відносяться: фінансово-економічний, кадровий, науковий, маркетинговий, виховний та соціальний. Обґрунтовано необхідність формування стратегії для реалізації заходів із розвитку потенціалу закладу вищої освіти. Досліджено сутність поняття «бенчмаркінг» та обґрунтовано переваги його використання у діяльності організацій. Запропоновано використовувати бенчмаркінг як ефективний інструмент стратегічного планування, що дозволить впроваджувати найкращі практики роботи конкурентоспроможних організацій у діяльність окремого закладу вищої освіти. Окреслено етапи формування стратегії розвитку потенціалу закладу вищої освіти на засадах бенчмаркінгу та визначено результати, що у підсумку отримає система вищої освіти при використанні інноваційних інструментів розвитку.