Перегляд за Автор "Бацилєва, О.В."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДослідження особистісної креативності в здобувачів вищої освіти різних спеціальностей(2020) Пузь, І.В.; Бацилєва, О.В.; Єрмішев, О.В.У статті представлено результати емпіричного дослідження особистісної креативності в здобувачів вищої освіти різних спеціальностей. Здійснено теоретичний аналіз проблеми креативності, розкрито значення прояву креативності в процесі професійного становлення фахівців. Відзначено, що розвиток креативності вважається одним із першочергових завдань навчально-виховного процесу, у тому числі й у закладах вищої освіти. Проаналізовано особливості взаємозв’язку креативності з особливостями темпераменту, рисами характеру, ціннісно-смисловою сферою особистості. Зауважено, що різні спеціальності потребують від фахівців різних проявів креативності й різного рівня її розвитку, а майбутні фахівці мають різні індивідуально-психологічні характеристики, які стають підґрунтям для розвитку та реалізації креативності. Відповідно до мети роботи, здійснено емпіричне дослідження серед здобувачів вищої освіти різних спеціальностей, зокрема гуманітарного, природничого та фізико-математичного профілю, яких поділено на три групи відповідно до типу спеціальності. За допомогою методики діагностики особистісної креативності (Є. Тунік) зроблено оцінювання провідних рис творчої особистості, таких як допитливість; уява; складність і схильність до ризику. Здійснено порівняльний аналіз отриманих результатів, який показав, що характерною для більшості досліджуваних усіх спеціальностей є наявність низьких і середніх показників за досліджуваними параметрами особистісної креативності, що свідчить про недостатній рівень прояву особистісної креативності, що може бути зумовлено різного роду чинниками. Відзначено необхідність запровадження в процес професійної підготовки на етапі навчання спеціальних соціально-психологічних тренінгів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу особистості майбутніх фахівців, що, безумовно, матиме позитивне значення для їхнього подальшого особистісного та професійного становлення.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ГОТОВНОСТІ ДО БАТЬКІВСТВА СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ(2019) Бацилєва, О.В.; Астахов, В.М.; Пузь, І.В.У статті досліджуються особливості готовності до батьківства студентської молоді. Відзначено, що представники цієї вікової групи під впливом низки чинників поступово втрачають орієнтири на створення повноцінної сім’ї й народження дітей, демонструючи при цьому безвідповідальне ставлення до питань, пов’язаних із раннім початком статевого життя, відсутністю культури статевих відносин, ранньою та позашлюбною вагітністю й народженням дітей, їх подальшим розвитком і вихованням. На підставі теоретичного аналізу розкрито поняття батьківства й готовності до батьківства. Готовність до батьківства визначається не тільки фізіологічною зрілістю, а й здатністю особистості розуміти відповідність своїх дій і бажань щодо сутності батьківства загалом, яке прийнято в суспільстві, результатом чого має стати формування готовності до народження та виховання дитини. Проаналізовано процес формування готовності особистості до батьківства, визначено критерії, за якими оцінюється рівень готовності майбутніх батьків до ситуації народження й виховання дитини. Відзначено, що процес формування готовності до батьківства молоді детермінований цілою низкою чинників, провідне місце серед яких посідають індивідуально-психологічні особливості особистості, зокрема це рівень її самооцінки та домінуючий тип локус контролю, оскільки здатність адекватно себе оцінювати і брати на себе відповідальність за власні дії та вчинки має неабияке значення для формування готовності особистості взяти на себе відповідальність за належне опанування й реалізацію соціальної ролі матері або батька, а також за життя і благополуччя майбутньої дитини. На підставі результатів емпіричного дослідження виявлено, що студентська молодь, яка має екстернальний локус суб’єктивного контролю та неадекватну самооцінку з тенденцією до завищення або заниження, порівняно з молоддю з інтернальним локусом суб’єктивного контролю й адекватною самооцінкою має певні труднощі у формуванні готовності до батьківства, що виявляється в загальному низькому рівні усвідомленості батьківства, схильності до прояву авторитарної позиції щодо власної майбутньої дитини.
- ДокументПрикладні аспекти психології: екологічна психологія(2021) Пузь, І.В.; Бацилєва, О.В.У навчально-методичному посібнику з дисципліни Прикладні аспекти психології: Екологічна психологія наводиться тематика лекційних та практичних занять з дисципліни, коротка теоретична довідка змісту навчальної дисципліни, теми для самостійної роботи, завдання для індивідуальної роботи, тестові завдання, питання до іспиту, критерії оцінювання, список рекомендованої літератури, глосарій основних понять з навчальної дисципліни. Рекомендований для здобувачів вищої освіти освітньої програми «Психологія».
- ДокументПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ГОТОВНОСТІ МОЛОДІ ДО УСВІДОМЛЕНОГО БАТЬКІВСТВА(2018) Бацилєва, О.В.; Астахов, В.М.; Пузь, І.В.У статті розкривається проблема готовності молоді до усвідомленого батьківства. Визначено поняття усвідомленого батьківства, проаналізовано чинники, які впливають на процес формування готовності до усвідомленого батьківства, а також чинники, які перешкоджають процесу адекватного прийняття та реалізації батьківської ролі
- ДокументПсихологічні аспекти прояву інтернет-адикції у молодіжному середовищі(2018) Бацилєва, О.В.; Пузь, І.В.У статті розкриваються психологічні аспекти прояву інтернет-адикції в молодіжному середовищі. На підставі аналізу літературних даних було проаналізовано чинники, які сприяють розвитку інтернет-адикції у молодому віці. Розкрито основні симптоми інтернет-адикції, представлено основні різновиди інтернет-адикції. За результатами проведеного емпіричного дослідження виявлено індивідуально-психологічні особливості, характерні для молоді з інтернет-адикцією.